Viden

EGMONT PUBLISHING

Del artiklen

CASE: EGMONT PUBLISHING
Forretningsoptimering og salgseksekvering

Med mere end 700 magasiner og blade i over 30 lande er Egmont Publishing en af de helt store spillere i forlagsbranchen. Alene i Danmark, tæller Egmont Publishing mere end 20 ugeblade og magasiner, som spænder bredt indenfor alle målgrupper.

Abonnement er ikke noget nyt hos Egmont Publishing. Abonnement, som vi alle kender det, med en fast ugentlig eller månedlig levering af læsestof til døren, stammer fra netop forlagsbranchen. Men med den øgede adgang til gratis digitalt læsestof er det essentielt for Egmont Publishing altid at optimere på deres forretning, for at de kan fastholde oplaget på deres ugeblade og magasiner og for at sikre den høje kvalitet i indholdet. Det gør man bl.a. ved at sikre optimal udvikling af to primære kontaktflader med deres kunder, nemlig kundeservice og salgskanalerne. Til at sikre denne udvikling, har Egmont Publishing siden 2011 valgt at have et fast samarbejde med Subscrybe.

Man siger, at en virksomheds brand er summen af alle de kontaktflader, kunden har med virksomheden.
Der er efterhånden færre og færre personlige kontaktflader med kunder i dag, men Egmont Publishing’s kunder kan stadig ringe til en kundeservicemedarbejder for at få hjælp til en regning eller for at opsige et abonnement. Det er også igennem et telefonisk touchpoint, at godt halvdelen af nye abonnenter kommer om bord på et af Egmont Publishing’s produkter.

Omdrejningspunkterne for samarbejdet med Subscrybe er at optimere abonnementsforretningen. Det sker bland andet ved at mindske churn gennem fastholdelse af abonnenter i kundeservice, træne salgsteknikker med interne og eksterne medarbejdere og træne konflikthåndtering i kundeservice. Samarbejdet omhandler også salgseksekveringen, hvor der skabes højere konvertering af abonnenter fra kampagnepriser til normalpriser, øge betalingsrater samt sikre optimal onboarding af abonnenter, hvor betalingsløsninger med reccuring payment, som PBS og MobilePay Subscriptions spiller en vigtig rolle.

Siden samarbejdets start i 2011 har Subscrybe samarbejdet med Egmont Publishing på bl.a. disse områder:

  • Innovation af digital platform til ugeblade og magasiner
  • Udvælgelse og håndtering af telemarketingbureau som eksterne salgskanaler
  • Udvikling af salgsstrategi
  • Udarbejdelse af salgs- og performanceanalyser
  • Træning og uddannelse af medarbejdere internt og eksternt i kommunikation
  • Lead management
  • Udviklet prismodeller, afregningsstrukturer og performancemålingsredskaber

I det faste samarbejde med Subscrybe sikres Egmonts Publishing et konstant fokus på både udvikling og optimering af abonnementsforretningen.

Læs mere om Egmont Publishing her.

Vil du høre mere om denne case, så kontakt direktør Jonas Juul Jeppesen på tlf. 31 66 67 76