Viden

TV 2 PLAY

Del artiklen

CASE: TV 2 PLAY
Målrettet udvikling bag stor abonnementsvækst

I et presset TV-marked har Danmarks største kommercielle broadcaster, TV 2, formået at skabe en kraftig vækst for streamingtjenesten, TV 2 Play. Siden relanceringen af TV 2 Play i 2012 – inden da hed tjenesten TV 2 Sputnik – er antallet af abonnenter nemlig vokset fra omkring 50.000 til over 300.000, og alene i 2016 steg antallet af betalende abonnenter med over 30%.

TV 2 Play har i hele perioden fra 2012 løbende samarbejdet med Subscrybe omkring en række forskellige udviklingsprojekter, der har haft til formål hele tiden at udvikle og optimere den bagvedliggende forretning og professionalisere metoder og systemer.

Ét af de større projekter i samarbejdet har været implementeringen af en samlet løsning for CRM og Campaign Management, hvor Subscrybe udarbejdede den initiale strategi og business case for projektet og pegede på relevante leverandører og samarbejdspartnere.

Andre samarbejdsprojekter mellem Subscrybe og TV 2 Play har bl.a. omfattet:

  • Strategi i forbindelse med relanceringen af TV 2 Play
  • Udvikling og implementering af fastholdelsesstrategier
  • Produktpakketering og prissætning
  • Udvikling af nye loyalitetskoncepter
  • Optimering af betalingsprocesser
  • Bistand i rekruttering af CRM specialister

Det må forventes, at det traditionelle TV-marked fortsat vil tabe terræn til streaming-tv og ændrede seer-vaner, men med en innovativ og udviklingsorienteret strategi ser det ud til, at TV 2 med sit stærke Play-produkt står godt rustet til de udfordringer.

Klaus Andersen, kommerciel chef for TV 2 Play, fortæller: ”Jeg har arbejdet sammen med Subscrybe i flere år. Jeg vil fremhæve to helt konkrete ting, som gør mig begejstret for samarbejdet med konsulenthuset:

For det første, hastighed. Når det kommer til sparring på større projekter eller idéer, er Subscrybe enormt hurtige til at sætte den nye idé i strategisk perspektiv. Det betyder i praksis, at jeg og TV 2 PLAY kan ringe til en konsulent hos Subscrybe og ganske hurtigt få afklaring på, hvorvidt idéen har kommerciel værdi for min abonnementsforretning – ofte i første samtale. Jeg er overbevist om, at deres hastighed og fokus skyldes deres enorme erfaring fra abonnementsforretninger på tværs af brancher. Hvis jeg skal fremlægge en idé for ledelsen, kan Subscrybe med lukkede øjne lave en skudsikker business case på dine idéer og på ingen tid.

Den anden ting jeg virkelig værdsætter er Subscrybes kompetencebredde. For nyligt skulle jeg rekruttere en CRM dialogspecialist og valgte at tage en snak med Subscrybe, da jeg forventede, at de måtte kende stjernerne inden for branchen. Korrekt! Efter at have søgt et par måneder uden held, fik jeg ansat den perfekte kandidat med hjælp fra Subscrybe. Jeg kan kun anbefale Subscrybe, hvis din ambition er at vokse som abonnementsforretning. Både til nybegyndere i abonnementsverdenen og til andre som mig, der har arbejdet med abonnementer i mange år”.

Læs mere om TV 2 Play og prøv et abonnement her.

Vil du høre mere om denne case, så kontakt adm. direktør Morten Suhr Hansen på tlf. 40 29 45 34.