Profil

I 1998 lancerede Reed Hastings, en tidligere matematiklærer og succesfuld iværksætter, en helt ny virksomhed, som indenfor få år skabte store rystelser og vendte fuldstændigt op og ned på en hel branche. Hastings var kort tid forinden blevet opkrævet 40 USD i bøde for at aflevere Apollo 13 for sent til sin lokale videoudlejer, og ud af den ærgrelse udsprang idéen til en helt ny måde at udleje og distribuere videofilm på – og den abonnementsbaserede virksomhed Netflix var født.Resten er historie.

I 2017 rundede Netflix 100 millioner abonnenter verden over, og dermed står Netflix som ét af de klareste eksempler på den abonnementsrevolution, der i disse år rammer den ene branche efter den anden. I USA og en række andre lande har Amazon sat sig tungt på e-handlen - ikke mindst takket være abonnementsløsningen Amazon Prime, der giver anslået 65 millioner kunder adgang til fri fragt og en masse andre fordele, og sidste år blev Dollar Shave Club, med bare fem år på bagen, solgt til Unilever for 1 milliard USD efter på rekordtid at have rundet 3 millioner barberbladsabonnenter.

I Danmark har virksomheder som Dansk Supermarked og Interflora indenfor de seneste år lanceret nye abonnementsløsninger og de slår således følge i den nye abonnementsøkonomi med andre succesfulde virksomheder som Aarstiderne, Saxo.com, TV 2 Play og Endomondo.

I Subscrybe tror vi på, at gode abonnementsløsninger skaber en bedre verden både for virksomhederne og deres kunder, og vi tror på, at flere og flere virksomheder vil gå i abonnement. Det er en udvikling, som vi vil være med til at fremme. Vi vil hjælpe ikke-abonnementsvirksomheder med at udvikle nye, spændende og profitable abonnementsløsninger, og vi vil hjælpe allerede eksisterende abonnementsvirksomheder med at drive en bedre forretning. Derfor arbejder vi sammen med vores kunder om hele tiden at udvikle de rigtige løsninger.

Måske er din virksomhed allerede i abonnement. I så fald har I måske brug for inspiration og udvikling af den eksisterende abonnementsforretning. Måske er din virksomhed endnu ikke i abonnement. Så er det på tide at komme i gang. For hvis ikke I planlægger at gå i abonnement, så gør jeres konkurrenter det nok.

For abonnementsrevolutionen er i fuld gang!