Viden
//tirsdag d. 28.11.17

SUB:POD #1 – Netværksmodellen

Af Jonas Juul Jeppesen

Subscrybe introducerer verdens første SUB:POD!

SUB:POD er videopodcast-serie, hvor Jonas vil tage dig med på en tur i den fantastiske abonnementsverden.

SUB:POD-serien er en inspiration til din abonnementsforretning, hvor du kan få tips og ideer til din abonnementstjeneste.

Læs mere SUB:POD #1 – Netværksmodellen

//tirsdag d. 28.11.17

Hardware-as-a-Service vinder frem på tværs af brancher

Af Morten Suhr Hansen

Every product is a service waiting to happen. Sådan lyder et amerikansk udtryk, som refererer til, at vi bevæger os ind i en tid, hvor forbrugere ikke ønsker at eje ting, men hellere vil leje eller abonnere på dem.

Udviklingen betyder, at hvis forretningsmodellen hidtil har været at producere og sælge produkter, så bør man for alvor tænke over, hvordan forretningsmodellen skal se ud i fremtiden.

Læs mere Hardware-as-a-Service vinder frem på tværs af brancher

//tirsdag d. 21.11.17

Danskere handler i abonnementskasser

Af Julie Maria Schandorph

Politiken Lørdagsliv bragte i weekenden gode nyheder om abonnementsøkonomien. 4,5 millioner gange købte en dansker et abonnement i 2016 i en af de webshops, som er medlemmer hos FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel. Tallet er steget med 50 procent på bare to år, hvilket understreger, at abonnementsmarkedet er i vækst.

Læs mere Danskere handler i abonnementskasser

//fredag d. 17.11.17

Claus Wamsler-Nielsen fra Subscrybe til adm. direktør for Plenti

Af Morten Suhr Hansen

Direktør og partner, Claus Wamsler-Nielsen, forlader nu konsulentbranchen og Subscrybe for at starte som adm. direktør i televirksomheden Plenti, der netop er overtaget af TDC Group. Dermed vender Claus Wamsler-Nielsen tilbage til den virksomhed, hvor han var i 13 år, inden han hoppede ombord hos Subscrybe.

Læs mere Claus Wamsler-Nielsen fra Subscrybe til adm. direktør for Plenti

//mandag d. 30.10.17

Digitale abonnementer er vejen frem for aviserne

Af Morten Suhr Hansen

De traditionelle nyhedsmedier – aviserne – har længe været under pres. Oplagene falder og truslen fra nye digitale og sociale medier har i lang tid været alt for synlig og nærværende. Men måske er der lys for enden af tunnelen. I hvert fald viser en ny rapport fra avisernes egen internationale organisation WAN-IFRA, at antal og omsætningen fra digitale abonnementer er i kraftig vækst.

Læs mere Digitale abonnementer er vejen frem for aviserne

//mandag d. 30.10.17

Nyt EU-direktiv skærper konkurrencen mellem MobilePay Subscriptions og Nets Betalingsservice

Af Claus Wamsler-Nielsen og Julie Schandorph

I foråret lancerede MobilePay deres nye abonnementsbetalingsservice, MobilePay Subscriptions, som et alternativ til Nets betalingsservice og automatisk kreditkorttræk.

MobilePay Subscriptions gør det let for brugeren at signe up til en abonnementsløsning.

Læs mere Nyt EU-direktiv skærper konkurrencen mellem MobilePay Subscriptions og Nets Betalingsservice

//mandag d. 30.10.17

Ny trend hitter i USA: Biograf i abonnement

Af Morten Suhr Hansen

Film i abonnement har vi været vant til længe. Tænk bare på tjenester som Netflix, Viaplay og HBO. Men nu skal du måske vænne dig til en helt ny abonnementsoplevelse, hvor du kan tegne et biografabonnement, betale et fast månedligt beløb og så ellers gå så ofte i biografen, som du har lyst til.

Sådan er det i hvert fald blevet i USA, hvor abonnementstjenesten MoviePass på ganske få måneder har fået flere end 600.000 amerikanere til at tegne abonnement.

Læs mere Ny trend hitter i USA: Biograf i abonnement

//mandag d. 30.10.17

Amazon Prime Video i stor markedssatsning i Danmark

Af Julie Maria Schandorph

Selvom Amazon Prime Video lancerede i Danmark i december 2016, er det først nu, at vi ser en massiv markedsføringskampagne. Med reklamer ved togstationer, reklamefilm i TV og en kampagnepris på 2.99€, eller godt 25 danske kroner, de første seks måneder, er der kastet mange penge i at få danskerne til at skifte streamingtjeneste.

Læs mere Amazon Prime Video i stor markedssatsning i Danmark

//torsdag d. 5.10.17

Naturfredningsforeningen inviterer til Øktober-fest

Af Morten Suhr Hansen

Oktober skal fremover stå i økologiens tegn. Det mener Danmarks Naturfredningsforening, der nu i et samarbejde med Coop har lanceret økologiens måned, som meget passende har fået navnet Øktober.

Formålet med kampagnen er at få flere økologiske varer på hylderne og øge den økologiske produktion.

Læs mere Naturfredningsforeningen inviterer til Øktober-fest

//torsdag d. 5.10.17

Abonnementsvirksomheder vokser 5-7 gange hurtigere

Af Morten Suhr Hansen

Abonnementsbølgen ruller i hele verden, og at der ikke bare er tale om et modelune, men at det rent faktisk giver forretningsmæssig god mening, dét viser helt nye tal fra den amerikanske softwareleverandør, Zuora. De har netop offentliggjort deres årlige analyse af abonnementsøkonomien, The Subscription Economy Index, og den viser, at virksomheder med en abonnementsbaseret forretningsmodel oplever en vækst, der ligger 5 til 7 gange højere end øvrige virksomheder.

Læs mere Abonnementsvirksomheder vokser 5-7 gange hurtigere