fbpx
Viden
//onsdag d. 30.10.19

3 nye abonnementskoncepter i Danmark

Del artiklen

Af Benedicte Lykke Larsen Vi har fundet tre nye og spændende abonnementskoncepter frem, som vi mener er innovative, kreative og inspirerende. I denne artikel kan du læse om Podimo, Information Miniature og Synoptiks brilleabonnement. Disse tre interessante cases bruger forskellige loyalitetsgreb, samt forskellige måder at pakketere deres produkter på, som du helt sikkert kan lade dig inspirere af.

Podimo – en verden af podcasts

Podimo er Danmarks nye podcast-app, hvor man både finder de podcasts, man kender i forvejen, men også et hav af eksklusive podcasts med både kendte og helt nye værter. Forretningsmodellen bag Podimo ligner den vi kender fra Spotify. For 39 kroner om måneden får brugeren adgang til et væld af postcasts med værter som Emilie Lilja, Thomas Rathsack, Hella Joof og mange, mange flere. Det er serieiværksætteren Morten Strunge, der står bag udviklingen af Podimo – og ambitionerne er store. Målet er at få 250.000 betalende abonnenter i Danmark. Podimo er særligt lykkes med at skabe en brugervenlig platform med indhold i høj kvalitet, som henvender sig til enhver type og smag. Desuden er alle de kendte værter et trækplaster for lytterne. Prøv selv Podimo 30 dage helt gratis her: https://podimo.com/dk/

Information Miniature – en lettere måde at læse avis

Information Miniature er det helt nye initiativ fra Dagbladet Information. Helt kort, så er Miniature et app-baseret miniabonnement til folk, der har travlt, men der gerne vil holde sig opdateret på de seneste nyheder. Information kuraterer tre særligt udvalgte historier hver dag og giver en overblik over de væsentligste historier fra verden omkring os. Information Miniature koster 79 kroner pr. måned og købes direkte i appen. Miniature giver læseren det vigtigste og bedste fra dagens avis til en overkommelig avis. Prøv Information Miniature her: https://www.information.dk/miniature/

Synpotiks brilleabonnement – leje af briller

Synoptik er røget med på ’From Ownership to Usership’-bølgen. Synoptik, en af Danmarks største optikerkæder, har lige lanceret deres nye brilleabonnement ved navn All-Inclusive. Med dette abonnement kan kunder nu leje – eller abonnere på – tre par briller til en fast månedlig betaling. På den måde tilbyder Synoptik tryghed, fleksibilitet og frihed med i prisen, uanset om man er barn eller voksen. Ændrer ens behov, såsom styrke, sig, får man både nye glas og synsprøve efter behov. Synoptik har altså innoveret brille-ejerskab og pakketeret det med en masse value-added-services, som gør livet nemmere og mere trygt for deres kunder. Skal du prøve det nye All-Inclusive brilleabonnement? Se mere om det her: https://www.synoptik.dk/kundefordele/brilleabonnement Hvis du har et forslag til et abonnementskoncept, som vi skal kigge nærmere på, så send gerne en e-mail til bll@subscrybe.com. 

Vil du inspireres mere?

Hvis du ønsker at lade dig inspirere af andre nyheder og cases, kan du finde flere af vores seneste artikler her:

 

Hvorfor abonnementsmodellen er win-win for både forretninger og forbrugere i retail

Gruppen bag Heidi’s Bier Bar har succes med nyt medlemskoncept