fbpx
Viden

Better Banners: Abonnement på ongoing peace of mind

Del artiklen

Better Banners vil skabe løbende og mærkbar værdi for alle kundetyper gennem langsigtede relationer.

Kort fortalt…

Digital marketing er i vækst og især internet displays, paid search og banner-annoncer ligger i front. Tilsammen udgør disse ca. 11. mia. DKK af det totale marketingbudget i Danmark ved udgangen af 2019.

Better Banners er en del af denne vækst, men ønsker at øge sin markedsandel og blive en stærkere spiller på markedet. I slutningen af 2019 så Better Banners stort potentiale i at gå i abonnement og dermed begynde at fokusere mere på den fortløbende kunderelation og deres udbytte, frem for kampagne- og projektsalg, som tidligere har været virksomhedens hovedfokus.

Baseret på Better Banners’ eksisterende produktportefølje, er der grundlag for at skabe et attraktivt abonnementsprodukt, der blandt andet kan give deres kunder højere synlighed, høj ROI og kundeindsigt.

Opgaven

Better Banners, et digitalt bannerbureau, har valgt at udfordre det klassiske og statiske annonceformat med levende online annoncer og animationer. Dette kommer blandt andet til udtryk via produkterne: Standard Display og Rich Media bannerannoncer, dynamiske kampagner og Social Media annoncer. Better Banners tænker, designer, bygger og drømmer om innovative bannerkampagner, hvor slutmålet er at maksimere potentialet i de annoncekampagner, som bliver overleveret til bureauets mange kunder.

Samtidigt opstod der et ønske hos Better Banners om at bevæge sig over til en mere forudsigelig forretningsmodel, som også understøtter det langvarige og fortløbende kundeforhold.

I den forbindelse har Better Banners kontaktet Subscrybe. Sammen, ved hjælp af en 4-dages innovationssprint, udviklede Subscrybe og Better Banners et abonnementsprodukt, der skal styrke den fortløbende kunderelation, sikre økonomisk grobund i forretningen og synliggøre udbyttet for en større del af Better Banners kunder.

Om Better Banners
Better Banners er en digital-marketing-virksomhed grundlagt af Klaus Mogensen i Silkeborg 2011. Better Banners fokuserer, som navnet antyder, på digital bannerproduktion og beskæftiger i dag 13 ansatte.
Besøg selv Better Banners her.

Subscrybe fik ansvaret for at facilitere udviklingen af et helt nyt og innovativt abonnementskoncept, der bl.a. skulle:

  • Sikre ny og dybere forståelse af, hvor Better Banners skaber mest værdi hos kunderne, som både anvendes til at optimere virksomhedens salgs-approach og udviklingstilgangen ift. produkter og services
  • Udvikle Better Banners’ første abonnementsløsning med fokus på kundens udbytte.
  • Sikre at forskellige abonnementsløsninger blev undersøgt og vurderet.
  • Skabe en løsning, der fokuserede på kundens convenience.
  • Sikre at løsningen fungerede for alle kundetyper.

Processen: Abonnementsløsningen blev udviklet på en 4-dages innovationssprint

Løsningen

Better Banners’ abonnementsløsning er baseret på et pointsystem, hvor abonnenter kan anvende point på tværs af de ydelser, som Better Banners tilbyder.

Pointsystemet skaber høj fleksibilitet for abonnenterne, hvilket var et af de væsentligste værdiskabende elementer blandt eksisterende kunder. Udover dette får man som abonnent en længere række fordele, der gør helhedsoplevelsen hos Better Banners endnu bedre og mere effektiv.

Resultatet

Siden lanceringen af abonnementsløsningen i slutningen af 2019, har Better Banners onboardet mere end 20 kunder og over 40% af forretningen er nu baseret på abonnementsindtægter. Stifter og CEO Klaus Mogensen forventer, at Better Banners vil have godt halvdelen af forretningen baseret på abonnementsmodellen ved udgangen af 2020.

For forretningen bemærker Klaus specielt, at der nu kan bruges langt mere energi dér, hvor det skaber værdi for kunde:

Dét at vi ikke skal præstere salgsmæssigt, men kan fokusere på den værdi, vi skaber for kunden, er et langt bedre udgangspunkt end vi havde tidligere.”

Specielt under COVID-19 har Better Banners oplevet en stor fordel af abonnementsmodellen, hvor Klaus fortæller:

På baggrund af vores recurring omsætning går vi ind i en måned med et lille overskud og dermed kunne vi se, at selvom vores salg blev reduceret til ingenting, ville vi stadig overleve grundet vores abonnementskunder.”

Det siger Better Banners’ kunder til den nye løsning
– Det er super nemt og tidsforbruget mindskes
– Performance bliver bedre og mediespendet giver mere værdi
– Bedre kommunikation og processer i samarbejdet

Vil du høre mere om denne case, så kontakt direktør
Jonas Juul Jeppesen på tlf. +45 31 66 67 76 eller jjj@subscrybe.com