Viden

Ejner Hessel: Medlemskab til bil og bilist

Del artiklen

Ejner Hessel vil drive loyaliteten og omsætningen frem med Hessel Plus

Kort fortalt…
Loyale kunder er en mangelvare i mange virksomheder – også når det gælder den forhandler, hvor man har købt sin bil.

Danmarks største bilforhandler, Ejner Hessel, ønskede derfor at skabe flere loyale kunder ved at udvikle én attraktiv medlemsmodel for sine kunder.

Gennem et innovationsprojekt skabte Ejner Hessel medlemskonceptet Hessel Plus i samarbejde med Subscrybe. En kundeklub, der giver medlemmerne mange gode fordele.

Hessel Plus koster 549,- om året, og det giver alle medlemmer 15 % i rabat på alle værkstedsregninger, inklusiv ekstra fordele som eksempelvis gratis bilvask, gratis hjulskifte og rabat på brændstof.

  

Opgaven
Bilkøbere er som alle andre kunder i udgangspunktet illoyale. De første par år efter køb af ny bil, bruger de det autoriserede værksted, men efter yderligere et par år, vælger mange kunder i stedet at benytte billigere alternativer. Det betyder også, at når den næste bil skal købes, så har de ikke længere en relation eller en tilknytning til Ejner Hessel.

Projektets formål var derfor at innovere et helt nyt medlemsprodukt, som kunne sikre glade og loyale bilkunder, så de vælger ét af Ejner Hessels værksteder gennem så mange år som muligt af bilens levetid.

Ejner Hessel ønsker samtidig at gå foran i den danske bilbranche med nye løsninger, der opfattes innovativt i markedet, og som kan give konkurrencemæssige fordele.

Subscrybe fik derfor ansvaret for at udvikle et helt nyt og innovativt medlemskab, der bl.a. skal bidrage til:

  • Øget antal år, hvor kunder hos Ejner Hessel vælger at være tilknyttet værkstedet, efter at de har købt en ny bil.
  • Øget salg af nye biler til tidligere kunder hos Ejner Hessel, når de sælger deres brugte bil.
  • Øget andel af brugtbilskøbere af mærkerne Dacia og Renault, som vælger at bruge et Ejner Hessel værksted.
  • Øge tiltrækningen af helt nye kunder til værkstederne.

Målsætningen er således, at det nye medlemsprodukt skal skabe en loyal tilknytning til forretningen, hvor kunderne skal komme igen og igen – og gerne så ofte de vil, uanset om det er for at få råd og vejledning, ordnet en reparation eller blot drikke en kop kaffe.
Subscrybe forestod en komplet innovationsproces, der omfattede udvikling og test af koncept, samt produktion af business case og implementeringsplan.

Processen
Resultatet 

Hessel Plus blev lanceret i januar 2019, og ifølge Anders Deigaard Bruun, Salgs- og Marketingchef hos Ejner Hessel, så er de foreløbige resultater lovende:

Oplev selv løsningen på hesselplus.dk.

Vil du høre mere om denne case, så kontakt adm. direktør Morten Suhr Hansen på tlf. 40 29 45 34.