Viden
//mandag d. 6.05.19

Danmarks største bilforhandler lancerer nyt abonnementskoncept

Del artiklen

Loyale kunder er en mangelvare i mange virksomheder – også når det gælder den forhandler, hvor man har købt sin bil. Danmarks største bilforhandler, Ejner Hessel, ønsker derfor at skabe flere loyale kunder og har derfor netop lanceret en attraktiv abonnementsmodel, der skal belønne loyale kunder med masser af gode fordele. 

Hessel Plus hedder det nye abonnementskoncept, som er lanceret i samarbejde med Subscrybe, der har specialiseret sig i innovation og implementering af abonnementsbaserede forretningskoncepter. 

Hessel Plus koster 549,- om året, og det giver alle medlemmer 15 % i rabat på alle værkstedsregninger samt ekstra fordele som gratis bilvask, gratis hjulskifte, gratis synstjek rabat på brændstof og meget mere. 

Ejner Hessel ønsker med Hessel Plus at gå foran i den danske bilbranche med nye løsninger, der opfattes innovativt i markedet, og som kan give konkurrencemæssige fordele.

Subscrybe fik derfor ansvaret for at udvikle et helt nyt og innovativt medlemskab, der bl.a. skal bidrage til at øge antallet af år, hvor kunder hos Ejner Hessel vælger at være tilknyttet værkstedet, efter at de har købt en ny bil. Samtidig er det målet, at det nye koncept, kan tiltrække helt nye kunder, som har købt deres bil hos en anden forhandler. 

Målsætningen er således, at det nye medlemsprodukt skal skabe en loyal tilknytning til forretningen, hvor kunderne skal komme igen og igen – og gerne så ofte de vil, uanset om det er for at få råd og vejledning, ordnet en reparation eller blot drikke en kop kaffe.

Subscrybe forestod en komplet innovationsproces, der omfattede udvikling og test af koncept, samt produktion af business case og implementeringsplan.

Hessel Plus blev lanceret i januar 2019, og ifølge Anders Deigaard Bruun, salgs- og marketingchef hos Ejner Hessel, så er de foreløbige resultater lovende: 

Responsen fra vores kunder har været overvældende positiv. Rigtig mange er allerede nu blevet Plus-medlemmer, og mange af disse benytter allerede deres fordele. Kunderne er glade for deres medlemskaber, og vi er glade for at få et endnu tættere forhold til dem.

Samarbejdet med Subscrybe har givet os mulighed for at skabe et forretningskoncept, som er bygget på en velprøvet innovationsproces, og som efterfølgende er afprøvet hos vores egne kunder. Det har åbnet vores øjne for mange aspekter, som vi ikke selv havde set. Samtidig har samarbejdet sikret os ”ro i maven” i forhold til, at businesscasen også ville holde i den virkelige verden.

Oplev selv løsningen på hesselplus.dk.