Viden
//tirsdag d. 14.04.20

NYHED: Få dansk design på abonnement med Designsquare

Del artiklen

af Tine Møller

Den 16. marts 2020 lød startskuddet på Rosendahl Design Groups første abonnementssatsning: Designsquare. Abonnementet giver medlemmerne nøje udvalgte overraskelser fra blandt andre Kähler, Lyngby Porcelæn, Kay Bojesen, Holmegaard, m.fl., leveret direkte til døren hver anden måned. Vi har haft fornøjelsen af at hjælpe med udviklingen og implementeringen.

Den 5. december mødtes vi med Margit Friis, Head of Marketing hos Rosendahl Design Group, og hendes team til en abonnementsinnovationsworkshop. Omtrent 14 uger senere tilmeldte de første abonnenter sig Designsquare.

Designsquare er en ’surprise box’, en betegnelse de deler med bl.a. Goodiebox og Bullerbox. Inden valget faldt på denne model, havde vi på workshoppen også både usership- og green-fee-modellen i spil. Du kender dem måske fra hhv. Swapfiets og Amazon Prime. Men det endelige valg faldt efter nøje overvejelser på en surprise box: ”Vores ønske var frem for alt at forkæle og overraske abonnenterne, og give dem en smule hverdagsluksus og tid til sig selv. Det er så sjældent, at vi bliver overraskede i dag, men det er en helt særlig følelse, som hænger godt sammen med vores brand og formål i Rosendahl Design Group,” fortæller Margit Friis. ”Dernæst er det vigtigt for os, at abonnementsboksens indhold kan bruges med det samme, på mange måder og af flest muligt. Derfor gør vi os umage i udvælgelsen af indholdet og kan virkelig drage nytte af vores brede udvalg af designfavoritter og store designarv. Så kan vi nemlig lægge det bedste i boksene,” siger hun.

Om Designsquare
– Indeholder 3-4 designoverraskelser nøje udvalgt blandt danske designfavoritter: Kähler, Kay Bojesen, Rosendahl, Lyngby Porcelæn, Juna, Holmegaard, Global, Bjørn Wiinblad
– Leveres frit direkte til døre hver 2. måned og uden binding
– Koster 379,- pr. boks – første boks får du til en velkomstpris på 199,-
– Har en samlet værdi på minimum 750,- pr. boks
– Lanceret i marts 2020 af Rosendahl Design Group
Besøg selv Designsquare her.

Designsquare er som nævnt designkoncernens første abonnementssatsning – og også den første service, som for alvor går på tværs af hele koncernens produktportefølje, som er spækket med danske designfavoritter.

”Vi har naturligvis fulgt den enorme forbrugerinteresse i abonnementsløsninger. Kombineret med, at vi er et af Danmarks største designhuse, har vi set en ny mulighed for at sætte kunden i centrum og gøre hverdagen lettere og skønnere – og give inspiration på en helt ny måde,” fortæller Margit Friis.

Det er ikke første gang en producent går abonnementsvejen for at inspirere slutbrugeren på en helt ny måde og derved øge relationen og engagementet. Det kender vi også fra store internationale brands som eksempelvis Adidas, Nespresso og Unilever. Samtidig er der ingen tvivl om, at et samlet produkttilbud på tværs af brands er med til at øge værdien for abonnenter over tid. Det samme har vi set hos eksempelvis danske Goodiebox, som formår at glæde sine medlemmer med nye produkter og brands hver måned.

Stor tak til Margit Friis og co. for, at vi måtte være med på rejsen. Vi glæder os til at modtage vores bokse.