fbpx
Viden
//onsdag d. 26.06.19

Få fingrene i Subscrybes helt nye strategirapport: SUBSCRIPTION RETAIL

Del artiklen

Af Benedicte Lykke Larsen, Peter Jakobsen og Morten Suhr Hansen

Hos Subscrybe har vi for alvor set, hvordan abonnementsrevolutionen er blevet en megatrend. Du kan eksempelvis abonnere på skønheds- og plejeprodukter (Matas og Goodiebox), binge-watching af serier (TV 2 Play og Netflix) og abonnement på transport (Swapfiets eller Dribe). Men abonnementsmodellen er også begyndt at fylde mere i detailbranchen. Vores nye strategirapport – SUBSCRIPTION RETAIL – sætter fokus på præcist dette.

I rapporten dykker vi ned i, hvorfor abonnementsmodellen er blevet en foretrukken model for mange detail- og onlinehandlere. Uden at ’spoile’ rapportens findings kan du bl.a. læse om, at subscription retail markedet er vækstet med mere end 100 procent om året de seneste fem år! Desuden værdiansættes abonnementsbaserede virksomheder i detailbranchen seks gange højere end virksomheder, der opererer med en traditionel transaktionsbaseret forretningsmodel.

Abonnementsmodellen foretrækkes ofte, fordi det er en win-win model for både virksomheder og kunder – og du får mere indsigt i hvorfor med vores nye strategirapport.

I denne strategirapport dykker vi også ned i, hvorfor og hvordan Amazon Prime, Graze, Aarstiderne, Dollar Shave Club og Bark Box har fået succes med abonnementsmodellen i detailbranchen.

… Nysgerrig?

Hent din strategirapport