Viden
//søndag d. 17.02.19

SUB:POD #8 – From products to outcomes

Del artiklen

Af Jonas Juul Jeppesen & Julie Maria Schandorph

Traditionelt set har mange virksomheder tænkt i produkter frem for også at tænke på kunden.

Fender er en af de virksomheder. Virksomheden, der er kendt for sine kvalitetsinstrumenter, herunder guitarer og basser, har kørt en almindelig transaktionsbaseret forretning siden 1946.

Tilbage i 1991 købte Jonas sin første Fender og har ikke været i butikken siden eller har været i kontakt med Fender – indtil for to måneder siden. For to måneder siden, fandt Jonas nemlig ud af, at Fender har lanceret en abonnementstjeneste, som de kalder Fender Play, hvor Jonas har mulighed for at blive en bedre bassist!

Data viser, at 45% af guitar-salget består af nybegyndere, der ikke har spillet før. Men det viser sig, at 95% stopper med at bruge sin guitar inden for det første år – ja bare inden for 90 dage! Så hvordan løser man det? Man giver brugerne mulighed for at blive dygtige guitarister fra dag 1!

For blot 19,99$ om måneden giver Fender Play step-by-step guides til brugere i alle aldre. Brugerne starter med at vælge hvilken stilart, de ønsker at gøre sig i – rock, pop, blues, folkemusik eller country. Tjenesten giver også adgang til et voksende katalog over sange, der spænder over de forskellige genrer, som brugerne kan spille og skræddersy til deres niveau. Med splitskærme, der viser flere kameravinkler, eksempelvis toppen af ​​spillerens hånd, der viser præcis, hvor fingre skal placeres, gør det nemt at lære at spille sine yndlingssange udenad.

We’re nothing if people don’t play”, siger Ethan Kaplan, chef hos Fender Digital, og med det nye Fender Play har Fender sørget for, at deres forretning ikke længere kun er afhængig af produktet.

Se med når Jonas fortæller sin Fender-historie og bliv inspireret til, hvordan din virksomhed kan gå fra produkt til udbytte.

Hvis du endnu ikke er modtager af vores nyhedsbrev, kan du tilmelde dig på www.subscrybe.dk/nyhedsbrev.