Viden
//mandag d. 23.05.22

Bliv klar til Google Analytics 4 med Subscription Growth

Del artiklen

Bliv klar til Google Analytics 4 (GA4)

Bruger du Google Analytics i din abonnementsvirksomhed?

Fredag d. 1 juli 2022 er sidste chance for at sætte strøm til det nye Google Analytics 4 (GA4), hvis du er afhængig af at kunne sammenligne trafik og salg fra år til år.

Subscrybe er klar til at hjælpe dig med opgradering til GA4!

Udfyld dine kontaktoplysninger herunder – så kontakter vi dig hurtigst muligt.


 

Som abonnementsvirksomhed, er man i særdeleshed afhængig af sin datakvalitet, for at kunne beregne og sammenligne de vigtigste KPI´er. Dette kan være sæsonudsving, bounce rate, antal besøgende, gennemsnitlig sessionsvarighed, og konverteringsrate fra forskellige kampagner – uden dem mister man overblikket!

1. juli 2023 slukker Google for Universal Analytics, som er det Google Analytics du kender i dag. Hvis din forretning er udsat for sæsonudsving ift. trafik og salg, er det derfor nødvendigt, at GA4 er sat op senest fredag d. 1. juli i år (2022). Ellers mister du muligheden for at sammenligne data år til år.

Nyt interface i Google Analytics 4

Interfacet i Google Analytics 4 har fået et ansigtsløft. Det betyder ikke noget for selve arbejdet derinde, men det er mere tiltalende at se på, og det kan meget vel gøre det mere spiseligt for det lettere brugersegment.

Desværre har vi på samme tid fået færre standardrapporter. Det betyder, at let øvede brugere har brug for assistance til at sætte en rapport op – til gengæld bliver den så skræddersyet. Hvis du er i tvivl om, hvordan det vil påvirke dit dashboard, kan du se videoen herunder:


Walkthrough of the Google Analytics 4 User Interface

Fordele ved GA4

  • Mere granuleret indsigt i dine data
  • Bounce rate erstattes med engagerede brugere, hvilket giver et mere retvisende billede af brugernes interaktion med website og indhold.
  • Datadrevet attribuering, så du får et bedre billede af, hvilke kanaler, der bidrager til salg og konverteringer gennem hele kunderejsen.
  • Mulighed for at opsamle data eksternt og trække din data ud, og f.eks. berige den i jeres CDP (Customer Data Platform).

Fordele ved at have opsat korrekt tracking

  • I vil kunne spore jeres brugere på tværs af devices mere effektivt.
  • I får en bedre integration med Google Ads, SEO og øvrige datakilder.
  • I kan udnytte samspillet mellem on- og offline data endnu bedre end før.
     

Lad Subscrybe spare dig besværet og klare hele opsætningen for dig!

Proces for opsætning af GA4:

  1. Du kontakter os, så kan afdække dit behov og dine muligheder med Google Analytics 4.
  2. Vi sætter et møde op, hvor vi afdækker jeres situation og fremtidige databehov.
  3. Herefter kommer vi tilbage med et løsningsforslag inkl. budget.
  4. Du får opsat GA4 i rette tid og er klar, når Universal Analytics udfases.

Vigtigt! Hvad betyder skiftet for din virksomhed?

Uanset om I bruger Google Analytics i jeres e-commerce shop eller på jeres website, bliver I berørt af ændringerne.

  • Ved at få opsat GA4 nu, sikrer du alle relevante forretningsdata fremover. Du får dermed fortsat mulighed for at tracke 12 måneder tilbage i GA4, når Universal Analytics udfases 1. juli 2023.
  • Vi er klar til at hjælpe jer godt igennem opsætningen af GA4. Afhængig af kompleksiteten i din forretning, er det nemlig ikke nødvendigvis så simpelt.
  • Du skal have opsat GA4 uanset hvad. Men ved at skifte allerede nu, får du bedre indsigt i dine data og adfærd i dine kanaler og du slipper for en overgangsperiode, der hæmmer din effektivitet.