fbpx
Viden
//tirsdag d. 16.04.19

Matas satser på abonnement

Del artiklen

Af Morten Suhr Hansen

Matas-koncernen har netop introduceret en abonnementsløsning, der giver kunderne helt nye muligheder for at få individuelt skræddersyede abonnementer på en række produkter. Satsningen på abonnementsløsninger følger kort tid efter åbningen af Matas’ nye butikskoncept Matas Life, og det er et af flere tiltag for at forny Matas og skabe bedre kundeoplevelser.

“Vi kan se, at der er en stor efterspørgsel efter convenience-koncepter, der gør hverdagen nemmere og billigere for travle familier. Det er baggrunden for, at vi nu på Matas.dk tilbyder vores kunder at sætte udvalgte produkter i abonnement”, siger Brian Andersen, direktør for e-commerce hos Matas.

Løsningen betyder, at kunderne løbende kan få deres abonnementsprodukter tilsendt, undgår at løbe tør og samtidig opnår en fordelagtig pris på produkterne. “I modsætning til andre på markedet, satser vi på en model, der bliver 100 % tilpasset den enkeltes behov. Vil man f.eks. have fiskeolie og multivitamin en gang i kvartalet, er det dét, man kan få”, siger Brian Andersen.

Abonnementskunder får altid 20% i rabat på de produkter, der sættes i abonnement, samt gratis levering uanset hvor mange eller få produkter, man abonnerer på.

Abonnementskonceptet hos Matas er udviklet i samarbejde med Subscrybe, som hjælper skandinaviske virksomheder med innovation, implementering og optimering af abonnementsbaserede koncepter. Hos Subscrybe ser man lanceringen af abonnementer hos Matas som en del af stærk trend, både i Danmark og internationalt. ”Mange retail-virksomheder har lagt mærke til, at en stor del af Amazon’s vækst bygger på deres forskellige abonnementsløsninger, og herhjemme har flere og flere forbrugere valgt at abonnere på alt lige fra måltidskasser til barberskrabere. Samtidig viser undersøgelser, at blandt yngre forbrugere er lysten til at abonnere på alle typer af produkter endnu højere end hos andre. Derfor vil vi se flere og flere retail-virksomheder forsøge at skabe en stærkere relation med deres kunder via abonnementsløsninger”, siger Morten Suhr Hansen, adm. direktør hos Subscrybe.     

Matas vil i første omgang fokusere på det segment, der hedder Helse og Velvære, dvs. produkter som fiskeolie, multivitamin og kalk. I løbet af 2019 bliver der introduceret en række nye produktkategorier, herunder hudpleje, makeup og produkter til mænd.