Subscription Talks

Subscription Talks er en podcast, hvor vi taler om de vigtigste emner og temaer i abonnementsbevægelsen – i selskab med abonnementsdirektører, -visionærer, -specialister, -forskere og andre abonnementsnørder.

💭  Tilgå vores RSS Feed her.

Afsnit 15:  Fra maskinrummet. Hvorfor er abonnementsmotoren så vigtig? Vi taler med Matas om subscription systems

I dette afsnit tager vi en tur helt ned i bunden af abonnements-maskinrummet – ned til maskinerne. Til at hjælpe med at belyse abonnementssystemerne og deres vigtige betydning for abonnementsforretningen, har Jonas hentet hjælp fra medvært Bo Jørgensen. Bo er seniorkonsulent i Subscrybe. Vi tager afsæt i Matas som case – og sidenhen får vi Janne Andersen, Head Of Business Development, ind i studiet for netop at drøfte forholdet mellem kommercielle ambitioner og hvordan systemerne kan og skal understøtte disse. Vi er også optaget af de krav som abonnenterne faktisk stiller til et optimalt systemsetup – for teknikken skal, som minimum, bare spille. Faktisk spiller systemerne en stor rolle i både forbrugerens samlede værdioplevelse og forretningens kommercielle performance. Lyt med – og hør hertil også om den ”systemskole” som Matas hører til.

🎧  Værter: Jonas Juul Jeppesen & Bo Jørgensen fra Subscrybe
🎧  Gæster: Janne Andersen, Head of Business Development hos Matas

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 14:  Den store abonnementsbevægelse. The Subscription Movement. Morten og Jonas taler om Mortens abonnementsbog.

Lyt med til denne helt særlige bog-udgave af Subscription Talks. Denne gang er det nemlig Subscrybes adm. direktør, Morten Suhr Hansen, der er gæst i studiet og vil tale om sin nye abonnements-bog: The Subscription Movement and How To Succeed In It. Først vil Jonas og Morten samtale om motivationen bag bogen og hvorfor den har sin berettigelse. Dernæst dykker vi dybere ned i bogens model, How To Build a Subscription Business og sidst kommer Morten med de bedste eksempler på abonnements-startups, der understøtter Subscrybes mantra People, Planet og Profit.

🎧  Vært: Jonas Juul Jeppesen fra Subscrybe
🎧  Gæster: Morten Suhr Hansen, Adm. Direktør i Subscrybe

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 13:  Den store abonnementsbevægelse: Subscription & Sustainability. Vi taler med Aalborg Universitet, Kirsten Schmidt og Barry Energy, Cristophe Lephilibert

"Abonnementsmodellen har også potentialet til at være bedre for den planet vi lever på…!”. Sådan udtrykker vært Jonas Juul Jeppesen sig bl.a. i serie-introen. Dette afsnit, "Subscription & Sustainability”, er dedikeret til at komme rundt om og også i dybden med denne påstand. Hvilke eksemplarer understøtter påstanden om bæredygtigheds-potentiale – og hvilke gør ikke? Og hvad skal abonnementsforretninger være opmærksomme på når de ønsker at være noget for både ”people, profit & planet”? Medvært er Subscrybes Seniorkonsulent, Benedicte Lykke Larsen og vores gæster og eksperter er Kirsten Schmidt, ekstern lektor og founder af GreenCSR - samt Cristophe Lephilibert, CMO/Head of Growth hos det grønne energiselskab Barry Energy.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Benedicte Lykke Larsen fra Subscrybe
🎧  Gæster: Kirsten Schmidt fra Aalborg Universitet og Cristophe Lephilibert fra Barry Energy

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 12:  Den store abonnementsbevægelse: Fodboldfans og abonnement. Vi taler med DBU og FCK.

Lyt med i denne Subscription Talks Special, hvor vi rider med på både den store fodbold- og abonnementsbevægelse. Vores vært Jonas Juul Jeppesen og medvært – abonnements- og fodboldentusiast, Christian Lambert har inviteret Rasmus Willeberg fra DBU og Mikkel Bjerre fra FC København med til en samtale om, hvorfor det netop giver så god mening, både for fans og klubber at udvikle optimale abonnementspakker.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Christian Lamberth fra Subscrybe
🎧  Gæster: Rasmus Willeberg fra DBU og Mikkel Bjerre fra FCK

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 11:  Danske abonnementssucceser: Vi taler med TV2 Play om, hvordan de er blevet landets største streamingtjeneste.

Lyt med, når vi taler med TV2 Play - Director Pay-TV, Stig Møller Christensen og Head of Commercial Management, Marie Lykke Lützhøft. Vi taler om alt fra abonnementsmatematik til bred og dyb organisatorisk abonnementsopbakning.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Morten Suhr Hansen fra Subscrybe
🎧  Gæster: Stig Møller Christensen og Marie Lykke Lützhøft fra TV2 PLAY

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 10:  Fra maskinrummet. Om de fem vigtigste KPI'er i abonnementsforretninger. Vi taler med Rasmus Lindstrøm fra Podimo.

Lyt med, når vi taler med Rasmus Lindstrøm, Country Manager hos Podimo, om de væsentligste KPI’er i abonnements- og medlemsforretninger.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Morten Suhr Hanse fra Subscrybe
🎧  Gæster: Rasmus Lindstrøm fra Podimo

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 9: Den store abonnementsbevægelse. Vi taler om, hvad abonnements- og indsamlingsvirksomheder kan lære af hinanden.

To verdner, samme model - både indsamlingsorganisationerne og abonnementsforretningerne benytter samme model i relationen med medlemmerne, støtterne, abonnenterne - nemlig modellen med fortløbende betaling eller recurring revenue.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Charlotte Hoffmeyer fra Subscrybe
🎧  Gæster: Kristina Boldt fra Læger Uden Grænser og Kim Skytte fra Fundraisingbureauet

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 8:  Fra maskinrummet. Vi taler om Gamification med Leadfamly og Mofibo

Lyt med når vi taler om Gamification og hvordan dette kan bruges til at skabe værdi for abonnenter. Vi har inviteret to Gamification-eksperter med i studiet, som fortæller om deres erfaringer.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Benedicte Lykke Larsen fra Subscrybe
🎧  Gæster: Nicolai Aarkrog fra LeadFamly og Per Dyring Dahlberg fra Mofibo

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 7: Danske abonnementssucceser. Vi taler med Goodiebox om Happiness-as-a-Servic‪e‬.

Lyt med, når vi taler med vores abonnementsvenner fra Goodiebox, de to Founders Rasmus Schmiegelow og Nikolaj Leonhard-Hjorth. Vi drøfter Goodieboxs abonnementskoncept, venskaber, happiness og Goodieboxs value proposition (kundeløfte). Lyt med!

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Tine Møller fra Subscrybe
🎧  Gæst: Rasmus Schmiegelow og Nikolaj Leonhard-Hjorth fra Goodiebox

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️¨

 

Afsnit 6:  Den store abonnementsbevægelse. Vi taler om Scandinavian Subscription Surve‪y‬.

Der kun ganske få analyser af abonnementsøkonomien i Skandinavien. Det har vi haft et ønske om at lave om på og derfor udførte vi i efteråret en undersøgelse i Danmark og Norge. Vi har indsamlet indsigter fra 1000 respondenter i hvert land og analyseret disse. I dette afsnit taler vi om nogle af de spændende (og overraskende) indsigter fra rapporten, som kan findes HER.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen, Benedicte Lykke Larsen og Morten Suhr Hansen fra Subscrybe
🎧  Gæst: Carina Korterup fra Gyldendal

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 5: Abonnementsinnovation - Coop Prime. Vi taler med Lars Menné Boesen fra Coop.

I dette afsnit taler vi om Coop Prime. Hvad er det? Hvordan blev det udviklet? Og hvordan går det, nu hvor de er i luften? Vi har heldigvis Lars Menné Boesen i studiet. Han er Director of Digital Channels hos Coop og har været med til at udvikle konceptet fra bunden. Ambitionerne fra Coop Prime er tårnhøje, men det har været en hård fødsel.

Lyt med, når vi taler med Coop om:

  • Loyalitet i dagligvarebranchen - en branche, der omsætter for mere end 100 milliarder kroner om året, og hvor konkurrencen er benhård. Vil det lykkes Coop at overbevise sine kunder, om tanke deres konto op hver måned med tusindvis af kroner?
  • Reason-to-buy og reason-to-stay. To vigtige begreber i abonnementsforretninger
  • Hvor godt Coop Primekonto egentlig er kommet fra land?
  • Den svære implementering og hvad Coop har gjort for at sikre, at Primekonto bliver en succes.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Morten Suhr Hansen fra Subscrybe
🎧  Gæst: Lars Menné Boesen fra Coop

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

 

Afsnit 4: Fra maskinrummet - Sådan arbejder man med churn. Vi taler med Dagbladet Information.

I dette afsnit dykker vi ned i en af de vigtigste discipliner i en abonnementsforretning, nemlig churn. Vi har besøg af to churn-specialister: Peter Jakobsen, seniorkonsulent hos Subscrybe og Mads Gorm Hansen, Customer Data Automation Specialist hos Dagbladet Information.

Churn, eller kundefrafald, er uundgåeligt i enhver abonnementsforretning og derfor noget man skal arbejde med, hvis man vil drive en succesfuld forretning.  Lyt med, når vi taler med Dagbladet Information om:

  • Hvordan man bliver opmærksom på, hvornår kunder churner
  • Hvordan Dagbladet Information arbejder med at minimere churn
  • Hvilke kundeadfærds-parametre man kan analysere ift. churn
  • Hvordan kommer du godt i gang med at arbejde med churn

Vi får besøg af Mads Gorm Hansen, som til dagligt arbejder med churn prediction hos Dagbladet Information.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Peter Jakobsen fra Subscrybe
🎧  Gæst: Mads Gorm Hansen fra Dagbladet Information

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

 

Afsnit 3: Danske abonnementssucceser: Aarstiderne. Vi taler med Philip Thestrup.

Danmark har fostret pæne abonnementssuccesser gennem de seneste 20 år, og vi sætter fokus på én af de mest succesfulde. Aarstiderne startede i 1998 med at tilbyde grøntsager fra en mark til husene rundt om .. i abonnement. Her godt 20 år senere har de revolutioneret måden vi laver mad på og den måde, vi ser på og taler om fødevarer i det hele taget. Vi besøger Aarstidernes og taler med kundedirektør Philip Thestrup.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Morten Suhr Hansen fra Subscrybe
🎧  Gæst: Philip Thestrup fra Aarstiderne

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 2: Abonnementsinnovation - Sådan gør du. Vi taler med Anders Bruun fra Ejner Hessel.

Du har fået tanken! Min virksomhed skal i abonnement – men hvordan gør jeg det? Hvilken abonnementsmodel skal jeg vælge? Hvordan skal jeg prissætte mit abonnement? Og skal jeg teste, før jeg går i luften? Spørgsmålene er mange, uanset om man er start-up eller eksisterende virksomhed. Men bare rolig. Vi har prøvet det mange gange, så vi tager dig igennem de forskellige faser i innovationen og illustrerer med et eksempel fra den virkelige verden, nemlig den gang Ejner Hessel gik i abonnement.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Tine Møller fra Subscrybe
🎧  Gæst: Anders Bruun, Ejner Hessel

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 1: Den store abonnementsbevægelse. Vi taler med Louise Byg Kongsholm.

Hele verden er på vej i abonnement. På tværs af brancher vokser nye abonnementsvirksomheder frem. Abonnements start-ups udfordrer eksisterende virksomheder, hvis de da ikke selv går i abonnement. Men hvordan oplever vi i Subscrybe denne udvikling og hvorfor sker det netop nu? Hvorfor er det, at forbrugerne elsker abonnementer?

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Morten Suhr Hansen fra Subscrybe
🎧  Gæst: Louise Byg Kongsholm fra pej gruppen

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Sulten efter mere?

Gå på opdagelse i vores store vidensunivers her.