Subscription Talks

Subscription Talks er en podcast, hvor vi taler om de vigtigste emner og temaer i abonnementsbevægelsen – i selskab med abonnementsdirektører, -visionærer, -specialister, -forskere og andre abonnementsnørder.

💭  Tilgå vores RSS Feed her.

Afsnit 1: Den store abonnementsbevægelse. Vi taler med Louise Byg Kongsholm.

Hele verden er på vej i abonnement. På tværs af brancher vokser nye abonnementsvirksomheder frem. Abonnements start-ups udfordrer eksisterende virksomheder, hvis de da ikke selv går i abonnement. Men hvordan oplever vi i Subscrybe denne udvikling og hvorfor sker det netop nu? Hvorfor er det, at forbrugerne elsker abonnementer?

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Morten Suhr Hansen fra Subscrybe
🎧  Gæst: Louise Byg Kongsholm fra pej gruppen

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 2: Abonnementsinnovation - Sådan gør du. Vi taler med Anders Bruun fra Ejner Hessel.

Du har fået tanken! Min virksomhed skal i abonnement – men hvordan gør jeg det? Hvilken abonnementsmodel skal jeg vælge? Hvordan skal jeg prissætte mit abonnement? Og skal jeg teste, før jeg går i luften? Spørgsmålene er mange, uanset om man er start-up eller eksisterende virksomhed. Men bare rolig. Vi har prøvet det mange gange, så vi tager dig igennem de forskellige faser i innovationen og illustrerer med et eksempel fra den virkelige verden, nemlig den gang Ejner Hessel gik i abonnement.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Tine Møller fra Subscrybe
🎧  Gæst: Anders Bruun, Ejner Hessel

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 3: Danske abonnementssucceser: Aarstiderne. Vi taler med Philip Thestrup.

Danmark har fostret pæne abonnementssuccesser gennem de seneste 20 år, og vi sætter fokus på én af de mest succesfulde. Aarstiderne startede i 1998 med at tilbyde grøntsager fra en mark til husene rundt om .. i abonnement. Her godt 20 år senere har de revolutioneret måden vi laver mad på og den måde, vi ser på og taler om fødevarer i det hele taget. Vi besøger Aarstidernes og taler med kundedirektør Philip Thestrup.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Morten Suhr Hansen fra Subscrybe
🎧  Gæst: Philip Thestrup fra Aarstiderne

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

Afsnit 4: Fra maskinrummet - Sådan arbejder man med churn. Vi taler med Mads Gorm Hansen fra Dagbladet Information

I dette afsnit dykker vi ned i en af de vigtigste discipliner i en abonnementsforretning, nemlig churn. Vi har besøg af to churn-specialister: Peter Jakobsen, seniorkonsulent hos Subscrybe og Mads Gorm Hansen, Customer Data Automation Specialist hos Dagbladet Information.

Churn, eller kundefrafald, er uundgåeligt i enhver abonnementsforretning og derfor noget man skal arbejde med, hvis man vil drive en succesfuld forretning.  Lyt med, når vi taler med Dagbladet Information om:

  • Hvordan man bliver opmærksom på, hvornår kunder churner
  • Hvordan Dagbladet Information arbejder med at minimere churn
  • Hvilke kundeadfærds-parametre man kan analysere ift. churn
  • Hvordan kommer du godt i gang med at arbejde med churn

Vi får besøg af Mads Gorm Hansen, som til dagligt arbejder med churn prediction hos Dagbladet Information.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Peter Jakobsen fra Subscrybe
🎧  Gæst: Mads Gorm Hansen fra Dagbladet Information

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

 

Afsnit 5: Abonnementsinnovation - Coop Prime. Vi taler med Lars Menné Boesen fra Coop

I dette afsnit taler vi om Coop Prime. Hvad er det? Hvordan blev det udviklet? Og hvordan går det, nu hvor de er i luften? Vi har heldigvis Lars Menné Boesen i studiet. Han er Director of Digital Channels hos Coop og har været med til at udvikle konceptet fra bunden. Ambitionerne fra Coop Prime er tårnhøje, men det har været en hård fødsel.

Lyt med, når vi taler med Coop om:

  • Loyalitet i dagligvarebranchen - en branche, der omsætter for mere end 100 milliarder kroner om året, og hvor konkurrencen er benhård. Vil det lykkes Coop at overbevise sine kunder, om tanke deres konto op hver måned med tusindvis af kroner?
  • Reason-to-buy og reason-to-stay. To vigtige begreber i abonnementsforretninger
  • Hvor godt Coop Primekonto egentlig er kommet fra land?
  • Den svære implementering og hvad Coop har gjort for at sikre, at Primekonto bliver en succes.

🎧  Vært og medvært: Jonas Juul Jeppesen og Morten Suhr Hansen fra Subscrybe
🎧  Gæst: Lars Menné Boesen fra Coop

Lyt til podcasten i Spotify, Apple og Podimo ▶️

 

Sulten efter mere?

Gå på opdagelse i vores store vidensunivers her.