fbpx
Viden
//fredag d. 21.12.18

SUB:POD #7 – Gennemgang af Amazon Prime

Del artiklen

Af Jonas Juul Jeppesen & Julie Maria Schandorph

Tilbage i november deltog Jonas og resten af holdet fra Subscrybe på årets dagligvarekonference FMCG F@st Forward.

Abonnementsmodeller og medlemsbaserede virksomheder er i hastig vækst og breder sig nu også ind i de mere traditionelle og etablerede virksomheder. Jonas giver sit bud på, hvordan andre kan udnytte de nye forretningsmodeller til at styrke forretningen og skabe stærke kunderelationer.

Jonas havde mange spændende cases og inspiration med sig til konferencen, men i denne udgave af SUB:POD vil vi tage fat i verdens største abonnementsforretning: Amazon Prime.

Det er ikke første gang, vi har snakket eller skrevet om Amazon Prime (læs mere her). Men i dette afsnit vil Jonas snakke om, hvorfor Amazon Prime er tyskernes foretrukne online forhandler, og hvordan Amazon har formået at vokse sig så store i vores naboland. For hvis de er så store i Tyskland, hvad sker der så ikke, når Amazon kommer til Danmark, hvor den største e-commerce forhandler kun har 2% af markedet? 

Udover Amazon og deres imponerende Prime, vil Jonas tage fat i det loyalitetsprogram, der fylder mest herhjemme: Kundeklubber. Vi kender alle, at pungen flyder med plastikkort, fordi vi er medlem af rigtig mange gratisklubber, men giver de overhovedet loyalitet? 

Hvis du skal holde en konference, event eller lign., kan du nu booke Subscrybe-foredrag om alt indenfor abonnements- og medlemsøkonomien på conference@subscrybe.com