Viden
//fredag d. 16.11.18

Subscrybe åbner nyt kontor i Oslo

Del artiklen

Af Morten Suhr Hansen

Den danske konsulentvirksomhed Subscrybe satser nu på et voksende norsk marked for udvikling af abonnementskoncepter indenfor alle brancher.

Subscrybe har købt det norske konsulenthus AbOn, som tilbyder rådgivning knyttet til forretningsudvikling og innovation af abonnementsbaserede produkter og tjenester. AbOn har indtil nu haft sit hovedfokus rettet mod mediebranchen, hvor virksomheden har arbejdet med flere af de ledende norske mediebrands. AbOn bliver nu en del af Subscrybe og vil fremover operere under dette navn.

I Danmark står konsulentvirksomheden Subscrybe bag udviklingen af en række vellykkede abonnementskoncepter indenfor mediebranchen, bilbranchen samt retail og dagligvarer for virksomheder som bl.a. Egmont Publishing, Salling Group og Interflora. Subscrybe har været dansk Gazelle-vinder to år i træk.

‘Det er en kraftig trend i alle brancher, at markedets behov og ønsker bevæger sig fra at købe og eje ting til at betale for brugen af forskellige produkter og tjenester’, udtaler Subscrybes adm. direktør Morten Suhr Hansen. Virksomheder vælger i stadig større grad at etablere forskellige abonnementsmodeller, som i modsætning til i dag giver dem løbende indtægter, samt kunde- og købsdata til brug i dialog og produktudvikling.

‘Tal fra USA viser, at abonnementsbaserede retail-virksomheder har en vækst, som er seks gange større end øvrige varehandelsindekser. Vi har stor tro på, at Subscrybe også i Norge, vil kunne bidrage til øget værdiskabelse indenfor en række forskellige brancher’, udtaler Morten Suhr Hansen.

AbOn har været ledet af Jon Erik Ofstad, som har sin baggrund fra forskellige stillinger i mediekoncernen Schibsted samt fra softwarebranchen.
Jon Erik Ofstad fortsætter som direktør og daglig leder af Subscrybe i Norge.

Kontakt:
Morten Suhr Hansen, adm. direktør og partner i Subscrybe, (+45) 40 29 45 34

Morten Suhr Hansen, adm. direktør og partner i Subscrybe, Jon Erik Ofstad, direktør og partner og ansvarlig for Subscrybe i Norge, og Jonas Juul Jeppesen, direktør og partner i Subscrybe.