Team

MORTEN SUHR HANSEN, ADM. DIREKTØR, PARTNER

Jeg tror på, at abonnement er en bedre forretningsmodel for både virksomheder og for kunder, og at flere og flere virksomheder og brancher fremover vil gå i abonnement. Det er en udvikling, jeg gerne vil være med til at fremme.

Derfor grundlagde jeg i 2011 Subscrybe efter mere end 20 år i mediebranchen, hvor jeg har arbejdet med abonnementssalg, innovation og forretningsudvikling på tværs af aviser, magasiner og digitale medier.

I Subscrybe er jeg optaget af innovation og forretningsudvikling og af at skabe nye abonnementskoncepter – eller udvikle eksisterende. Samtidig vil jeg gerne hjælpe vores kunder med at drive en endnu bedre abonnementsforretning og styrke denne på tværs af produkter, systemer og kunder.

Jeg vil gerne bidrage til at endnu flere får øjnene op for mulighederne i den nye abonnementsøkonomi. Derfor har jeg skrevet bogen How to build a subscription business og et stort antal artikler om, hvordan virksomheder kan lade sig inspirere af nye abonnementstanker.

Jeg er i øvrigt uddannet cand.oecon. fra Aarhus Universitet og er i dag bosat i Dragør med min hustru og to snart voksne børn. Privat er jeg optaget af alt, der kan sættes i abonnement, eksempelvis gode madvarer, biler, fitness, bøger, magasiner og nyheder. Faktisk har jeg og husstanden 38 abonnementer sidst vi talte! Men så er der sikkert også et par stykker, vi har glemt.

mha@subscrybe.dk   /   +45 40 29 45 34   /  Bliv min ven på Linkedin

JONAS JUUL JEPPESEN, ADM. DIREKTØR, PARTNER

Jeg abonnerer i den grad på abonnement! Abonnementsforretningsmodellen, som i disse år stormer frem i alle typer af brancher, optager mig meget – både som subscryber og som privatperson.

Som subscryber er jeg særligt optaget af at innovere abonnementsløsninger for ikke-traditionelle abonnementsbrancher, eksempelvis i detailverdenen. Det at hjælpe dygtige købmænd med at gå i abonnement og derfor sikre deres købmandsbutik, er ekstremt spændende. Derfor er jeg særlig stolt af vores opfindelse af Føtex ØKO+ i samarbejdet med Danmarks nok dygtigste købmænd, blomsterabonnementet hos Interflora og det effektive ”salg-af-brugt” abonnement hos DBA+.

Men jeg er også rundet af arbejdet med og udviklingen af mennesker. Udover min MBA er jeg uddannet skolelærer, og så har jeg arbejdet med sælgere i hele mit arbejdsliv. Derfor er udvikling af eksempelvis kundeservicefunktionen meget spændende – også fordi at lige netop god kundeservice er helt afgørende for dagens og morgendagens succesfulde abonnementsforretninger. Samtidig er kundeservice på vej til at blive abonnementsforretningernes vigtigste salgskanal.

Privat er jeg gift med Line. Vi har Bastian, Karla og Vilfred, og vi bor i Højbjerg ved Aarhus – tæt på Marselisborgskoven, hvor jeg slapper af på min mountainbike – den har jeg ikke i abonnement, men jeg arbejder på det. Til gengæld er vores Citroën Cactus en vaskeægte abonnementsbil.

jjj@subscrybe.dk  /  +45 31 666 776 /  Bliv min ven på Linkedin

RASMUS KOED BADRE-ESFAHANI, SENIORKONSULENT

Med generationer af købmandskab i blodet, har relationsopbygning og den gode kundeoplevelse altid betydet meget for mig. De selvsamme egenskaber har en essentiel rolle i en succesfuld abonnementsforretning, hvor behovet for lange kundeforhold skal sikre en stærk abonnementsøkonomi, og abonnenternes gode oplevelse med brandets touchpoints skal spredes via den til dags dato stærkeste markedsføringsmodel – Word Of Mouth.

Efter de sidste 11 år at have arbejdet primært med salgs- og kundeservicefasen i og for mange større danske virksomheder og organisationer, både internt og som ekstern konsulent, ønsker jeg nu i højere grad at udvikle hele kunderejsen. Derfor valgte jeg i januar 2017 at blive en del af Subscrybe.

Som subscryber arbejder jeg med hele abonnementsforretningen, både på et strategisk og innovativt niveau, men i høj grad også med forretningsoptimering og eksekvering ud i salgs- og kundeservicekanaler.

Jeg er bosat i Risskov ved Aarhus med min hustru og to børn.

rkbe@subscrybe.dk / +45 53 85 38 99 / Bliv min ven på Linkedin

PETER JAKOBSEN, SENIORKONSULENT

Abonnementsmodeller har længe fyldt meget i mit liv, og jeg har siden 2005 været ansat i virksomheder med dette udgangspunkt. Her har jeg arbejdet med digitalisering af mediebranchen hos Berlingske Media, stået i spidsen for salgsstrategien hos teleselskabet Telmore, og senest har jeg siddet som COO og CMO hos Samlino.dk, hvor mine ansvarsområder spændte bredt på tværs af forretningens værdikæde.

Personligt, har jeg mange forskellige interesser og dermed rigtigt mange ting, jeg gerne vil nå. Her hjælper abonnementer mig ikke kun med at skabe struktur, men også med at dyrke alt det, der giver glæde i hverdagen.

Hos Subscrybe er jeg primært fokuseret på medier, telekommunikation og forsikring, men arbejder med stort set alle brancher indenfor salgseksekvering, performance management og digitalisering. Jeg har en stor forkærlighed for at se effekterne af vores projekter, og derfor er jeg oftest med i implementeringsfasen hos vores kunder.

Privat sætter jeg stor pris på at være sammen med venner og familie, og jeg spiller en smule musik og holder mig primært i form ved at løbe om morgenen. Når tiden er til det, får jeg endda også tid til at brygge øl i et mikrobryggeri, som jeg var med til at etablere i 2017.

pj@subscrybe.dk / +45 42 20 86 85 / Bliv min ven på Linkedin

BENEDICTE LYKKE LARSEN, KONSULENT

I mine øjne kan abonnementsmodellen enormt mange ting. Nogle af de første ting jeg tænker på, når jeg hører ordet ’abonnement’, er fleksibilitet, kreativitet og convenience.
Fleksibilitet, fordi jeg er tilhænger af at låne i stedet for at købe, når jeg kan. Jeg kan godt lide, at jeg som forbruger, har mulighed for at vælge ting til og fra, når jeg har brug for det.
Kreativitet, fordi abonnementsmodellen giver mig mulighed for at prøve nye ting af, som jeg ellers måske ikke ville få prøvet, for eksempel med en ny slags beautyboks, streamingtjeneste eller måltidskasse.
Convenience, fordi abonnement giver mig en bedre oplevelse og på mange måder optimerer min tid.

Mange forbrugere, særligt de unge, føler, at de har mere travlt end nogensinde før. Derfor er RoT (Return on Time) blevet enormt vigtigt, og her kan abonnementsmodellen være en stor hjælp i ens travle hverdag. Det er på mange måder en mere interessant løsning og forretningsmodel, som både er fordelagtig for virksomheder og for kunder.

Jeg har læst min kandidat i International Business Communication (Intercultural Marketing) på CBS. Jeg har tidligere arbejdet med digital marketing og SoMe, både i restaurationsbranchen hos Rekom Group og i forsikringsbranchen hos Topdanmark.

Jeg bor på Amager og bruger min fritid på min familie, min kæreste og mine venner. Desuden bruger jeg tid på at gå på opdagelse i nye kulturer såvel som dem, jeg allerede kender, enten når jeg rejser eller indenfor landets grænser, eksempelvis med teater, koncerter og kunst.

bll@subscrybe.dk / +45 22 83 11 12 / Bliv min ven på Linkedin

TINE MØLLER, KONSULENT

“Personligt”, “convenient”, “fleksibelt”, “ekstra fordele og services”, etc. Ønskelisten er lang og forventningerne mange, når den moderne forbruger køber ind – og endelig er der en forretningsmodel, der er designet til at opfylde de mange krav: abonnementsmodellen. I stedet for transaktioner tager abonnementsmodellen nemlig udgangspunkt i relationer – og som i enhver anden relation, handler det derfor om at skabe tillid og værdi. Uden dét, ingen relation og ingen forretning. Derfor ser jeg abonnementer som ‘kundens forretningsmodel’ – og ikke mindst fremtidens forretningsmodel, da magtforholdet mellem sælger og kunde for længst er tiltet til kundens fordel.

Kundens adfærd og interesser har da også længe været mit omdrejningspunkt. Inden jeg blev subscryber arbejdede jeg som rådgiver og kundeansvarlig indenfor kommunikation, branding og design hos bl.a. Burson-Marsteller, McCann og Scandinavian Design Group. Her lærte jeg hurtigt, at hvis noget skal lykkes, må man kende og forstå sin målgruppe, samt adressere et reelt behov.

Som subscryber er jeg derfor meget optaget af at optimere og udvikle helt nye abonnementskoncepter – på brugerens præmisser, i alle mulige og umulige brancher. Lige for tiden er jeg især nysgerrig på, hvordan f.eks. gaming, hospitalsudstyr og stand-up-paddling kan gå i abonnement.

Sidstnævnte skyldes især personlige interesser. Jeg er nyudklækket SUP’er (lige som titusindvis af andre danskere) og ønsker mig inderligt et medlemsskab, som jeg kan bruge både her i København og i Thy. Jeg er nemlig født og opvokset i det skønne naturområde nord for Limfjorden og er derfor på besøg så tit, jeg kan. Når jeg ikke er på vandet eller i Thy, kan du finde mig i køkkenet eller på en af Københavns mange restauranter og madbarer. Jeg er nemlig også lidt af en foodie.

tm@subscrybe.dk / +45 27 58 08 82 / Bliv min ven på Linkedin

JULIE MARIA SCHANDORPH, PROJEKTKOORDINATOR

Abonnementer udgør som studerende, en stor del af mine økonomiske forpligtelser.
De er for mig ensbetydende med convenience. Min hverdag bliver lettere ved at abonnere, da jeg har adgang til dét, jeg skal bruge, når jeg skal bruge det. Det er min frihed til og mulighed for at skræddersy løsningen til netop mine behov, uden at skulle gå på kompromis med kvalitet eller økonomi.

Mine største kompetencer er indenfor kommunikation. Jeg ser kommunikation som bindeleddet i relationer, og det gælder også for abonnementsvirksomheder. Det er et område, der fortsat bliver mere digitalt, og det kræver nytænkende måder at fastholde kunder på. Digitaliseringen giver mulighed for innovative måder at tilgå abonnementer, og det er her kommunikation kan spille en afgørende rolle for kundens valg.

Som virksomhed er det vigtigt at tage hensyn til kulturelle og sproglige barrierer, når der kommunikeres på tværs af landegrænser, om det så er vores skandinaviske naboer eller det sydlige Spanien. Derfor har jeg læst en bachelor i Interkulturel Markedskommunikation og Spansk på CBS og læser nu en Cand. it på Aalborg Universitet i København.

Jeg bor i Nordvest med min kæreste. Min fritid bruger jeg på at styrketræne, og jeg går ofte til koncerter. Jeg er en kæmpe sportsnørd, når det kommer til fodbold og amerikansk fodbold, og især sidstnævnte er min store passion.

js@subscrybe.dk / +45 27 51 27 70 / Bliv min ven på Linkedin

LEA PORSMOSE HANSEN, PROJEKTMANAGER

Tid til te og te til to, eller ti.

I min verden er teen et vidundermiddel. Fryser du? Tag en kop te. Er du ked af det? Tag en kop te. Er du træt? Tag en kop te. Er du syg? Ja den har du nok gættet, tag en kop te. Men bedst af alt er te noget, du kan give til andre. Det er ikke altid nemt at vide, hvad man skal sige, hvis andre har det svært, men en kop te er som en varm omfavnelse, der kommer indefra.

Hvem vil ikke gerne invitere vennerne eller bedstemor på en kop dampende varm, lækker te og friskbagte småkager. Te er hygge og samvær. Te er ro i hverdagen. Og te er en kulinarisk rejse, man kan tage alene eller sammen.

Teens univers er et endeløst eventyr af dufte, smage og farver og uanset hvor i verden, du tager hen, er der te at finde. Jeg er en globetrotter i hjertet og har været vidt omkring. I Indien fik jeg hjemmelavet chai-te med mælk og en symfoni af krydderier. I Chile var aftensmaden en kop friskbrygget te og et stykke brød. I Argentina blev jeg altid budt på maté, der drikkes af sugerør og har så mange traditioner om sig, at det næsten bliver helt religiøst. I Peru drak jeg coca-te for at modvirke højdesyge. Og i Spanien serverede min engelske veninde typisk English Breakfast Tea med mælk og sukker.

Når jeg ikke nørder te, så læser jeg en kandidat i Digital Design og Kommunikation på IT-Universitetet i København – eller rejser verden rundt. Jeg er oprindelig fra landet og elsker de åbne vidder og naturen, men i de sidste fem år har jeg boet i København, hvor storbyens puls opfordrer til eventyr og oplevelser – hver dag.

lea@te-salonen.dk  /  +45 28 30 24 04  /  Bliv min ven på LinkedIn