Team

MORTEN SUHR HANSEN, ADM. DIREKTØR, PARTNER

Jeg tror på, at abonnement er en bedre forretningsmodel for både virksomheder og for kunder, og at flere og flere virksomheder og brancher fremover vil gå i abonnement. Det er en udvikling, jeg gerne vil være med til at fremme.

Derfor grundlagde jeg i 2011 Subscrybe efter mere end 20 år i mediebranchen, hvor jeg har arbejdet med abonnementssalg, innovation og forretningsudvikling på tværs af aviser, magasiner og digitale medier.

I Subscrybe er jeg optaget af innovation og forretningsudvikling og af at skabe nye abonnementskoncepter – eller udvikle eksisterende. Samtidig vil jeg gerne hjælpe vores kunder med at drive en endnu bedre abonnementsforretning og styrke denne på tværs af produkter, systemer og kunder.

Jeg vil gerne bidrage til at endnu flere får øjnene op for mulighederne i den nye abonnementsøkonomi. Derfor har jeg skrevet bogen How to build a subscription business og et stort antal artikler om, hvordan virksomheder kan lade sig inspirere af nye abonnementstanker.

Jeg er i øvrigt uddannet cand.oecon. fra Aarhus Universitet og er i dag bosat i Dragør med min hustru og to snart voksne børn. Privat er jeg optaget af alt, der kan sættes i abonnement, eksempelvis gode madvarer, biler, fitness, bøger, magasiner og nyheder. Faktisk har jeg og husstanden 38 abonnementer sidst vi talte! Men så er der sikkert også et par stykker, vi har glemt.

mha@subscrybe.com   /   +45 40 29 45 34   /  Bliv min ven på Linkedin

JONAS JUUL JEPPESEN, DIREKTØR, PARTNER

Jeg abonnerer i den grad på abonnement! Abonnementsforretningsmodellen, som i disse år stormer frem i alle typer af brancher, optager mig meget – både som subscryber og som privatperson.

Som subscryber er jeg særligt optaget af at innovere abonnementsløsninger for ikke-traditionelle abonnementsbrancher, eksempelvis i detailverdenen. Det at hjælpe dygtige købmænd med at gå i abonnement og derfor sikre deres købmandsbutik, er ekstremt spændende. Derfor er jeg særlig stolt af vores opfindelse af Føtex ØKO+ i samarbejdet med Danmarks nok dygtigste købmænd, blomsterabonnementet hos Interflora og det effektive ”salg-af-brugt” abonnement hos DBA+.

Men jeg er også rundet af arbejdet med og udviklingen af mennesker. Udover min MBA er jeg uddannet skolelærer, og så har jeg arbejdet med sælgere i hele mit arbejdsliv. Derfor er udvikling af eksempelvis kundeservicefunktionen meget spændende – også fordi at lige netop god kundeservice er helt afgørende for dagens og morgendagens succesfulde abonnementsforretninger. Samtidig er kundeservice på vej til at blive abonnementsforretningernes vigtigste salgskanal.

Privat er jeg gift med Line. Vi har Bastian, Karla og Vilfred, og vi bor i Højbjerg ved Aarhus – tæt på Marselisborgskoven, hvor jeg slapper af på min mountainbike – den har jeg ikke i abonnement, men jeg arbejder på det. Til gengæld er vores Citroën Cactus en vaskeægte abonnementsbil.

jjj@subscrybe.com  /  +45 31 666 776 /  Bliv min ven på Linkedin

JON ERIK OFSTAD, DIREKTØR OG PARTNER

Et veldrevet abonnementskoncept giver stærk kundevækst, høj rentabilitet og skaber stor værdi for både kunderne og ejerne af virksomheden.

Vi i Subscrybe har udviklet en fantastisk model for at bygge vellykkede abonnementskoncepter, introducere dem til markedet og videreudvikle dem.

Jeg kan godt lide at arbejde på tværs af alle brancher – men alle med abonnement som fællesnævner.

Som de andre i Subscrybe er jeg resultatorienteret på kundernes vegne, og jeg ønsker at være med til at skabe værdi for både ejere og ansatte gennem innovative projekter, som styrker virksomhedens position.

Jeg har arbejdet med abonnementsprodukter gennem hele min professionelle karriere. I Aftenposten som direktør med ansvar for de områder, som indgår i et godt abonnementsprodukt:

Koncept, salg, systemer, distribution, kundeservice, CRM og analyse.

Derefter som partner i et softwareselskab, som udvikler abonnementssystemer, markeds/CRM-systemer og webløsninger til kunder i Norge, Sverige og Danmark.

Dynamikken som opstår i skæringspunktet mellem marked og teknologi er spændende, udfordrende, og det er vigtigt hele tiden at være foran i markedet. Jeg er nok for gammel til at kunne kalde mig selv en vaskeægte «native», men jeg har arbejdet i skæringspunktet mellem teknologi og marked i tyve år.

Jeg er uddannet civiløkonom fra Norwegian School of Economics, bor på Kolbotn med Helene og har tre voksne børn.

jeo@subscrybe.com /  +47 90 51 14 29 /  Bli min venn på Linkedin

BENEDICTE LYKKE LARSEN, KONSULENT

I mine øjne kan abonnementsmodellen enormt mange ting. Nogle af de første ting jeg tænker på, når jeg hører ordet ’abonnement’, er fleksibilitet, kreativitet og convenience.
Fleksibilitet, fordi jeg er tilhænger af at låne i stedet for at købe, når jeg kan. Jeg kan godt lide, at jeg som forbruger, har mulighed for at vælge ting til og fra, når jeg har brug for det.
Kreativitet, fordi abonnementsmodellen giver mig mulighed for at prøve nye ting af, som jeg ellers måske ikke ville få prøvet, for eksempel med en ny slags beautyboks, streamingtjeneste eller måltidskasse.
Convenience, fordi abonnement giver mig en bedre oplevelse og på mange måder optimerer min tid.

Mange forbrugere, særligt de unge, føler, at de har mere travlt end nogensinde før. Derfor er RoT (Return on Time) blevet enormt vigtigt, og her kan abonnementsmodellen være en stor hjælp i ens travle hverdag. Det er på mange måder en mere interessant løsning og forretningsmodel, som både er fordelagtig for virksomheder og for kunder.

Jeg har læst min kandidat i International Business Communication (Intercultural Marketing) på CBS. Jeg har tidligere arbejdet med digital marketing og SoMe, både i restaurationsbranchen hos Rekom Group og i forsikringsbranchen hos Topdanmark.

Jeg bor på Amager og bruger min fritid på min familie, min kæreste og mine venner. Desuden bruger jeg tid på at gå på opdagelse i nye kulturer såvel som dem, jeg allerede kender, enten når jeg rejser eller indenfor landets grænser, eksempelvis med teater, koncerter og kunst.

bll@subscrybe.com / +45 22 83 11 12 / Bliv min ven på Linkedin

METTE REGITZE RAHBEK, KONSULENT

Abonnementsteori og abonnementsmodeller er den røde tråd i min karriere såvel som i mit private liv. Uden at det har været en strategisk beslutning fra min side, har abonnementer faktisk sneget sig ind i mit liv i en større og mindre grad siden 2014. Med min ansættelse i Subscrybe har jeg for alvor fået manifesteret min interesse i feltet.

Med en bachelor fra CBS i virksomhedskommunikation og en cand.merc. i strategisk entrepreneurship på SDU har jeg forenet min interesse for salg, kommunikation og innovation i en solid treenighed. Jeg har desuden været ansat i Codan Forsikring og EY Danmark, og fra 2014 og fire år frem var jeg med til at udvikle et større telemarketingbureau i Kolding, hvor vi målrettet arbejdede med salg og innovation af abonnementer til medie- og detailbranchen. Senest har jeg arbejdet med min egen virksomhed, hvor vi er ved at udvikle en digital medlemsklub. Dette har givet en grundig forståelse for de digitale processer, systemer og marketingsmæssige overvejelser og indsatser, som ligger til grund for en god og bæredygtig abonnementsvirksomhed.

Hos Subscrybe er jeg derfor optaget af at arbejde med vores kunder indenfor bl.a. medier og telecom og med udvikling af digitale og innovative processer – lige fra salg over onboarding til retention.

Privat bor jeg i dag i Kolding på femte år. Her bruger jeg min tid på forskellige sportsaktiviteter, da jeg er lidt af et konkurrencemenneske, men også kunst fylder meget, da min familie har et mindre familieejet galleri i Vestjylland. Vi producerer selvfølgelig selv kunsten, der bliver udstillet.

mrr@subscrybe.com / +45 60 17 93 44 / Bliv min ven på LinkedIn

PETER JAKOBSEN, SENIORKONSULENT

Abonnementsmodeller har længe fyldt meget i mit liv, og jeg har siden 2005 været ansat i virksomheder med dette udgangspunkt. Her har jeg arbejdet med digitalisering af mediebranchen hos Berlingske Media, stået i spidsen for salgsstrategien hos teleselskabet Telmore, og senest har jeg siddet som COO og CMO hos Samlino.dk, hvor mine ansvarsområder spændte bredt på tværs af forretningens værdikæde.

Personligt, har jeg mange forskellige interesser og dermed rigtigt mange ting, jeg gerne vil nå. Her hjælper abonnementer mig ikke kun med at skabe struktur, men også med at dyrke alt det, der giver glæde i hverdagen.

Hos Subscrybe er jeg primært fokuseret på medier, telekommunikation og forsikring, men arbejder med stort set alle brancher indenfor salgseksekvering, performance management og digitalisering. Jeg har en stor forkærlighed for at se effekterne af vores projekter, og derfor er jeg oftest med i implementeringsfasen hos vores kunder.

Privat sætter jeg stor pris på at være sammen med venner og familie, og jeg spiller en smule musik og holder mig primært i form ved at løbe om morgenen. Når tiden er til det, får jeg endda også tid til at brygge øl i et mikrobryggeri, som jeg var med til at etablere i 2017.

pj@subscrybe.com / +45 42 20 86 85 / Bliv min ven på Linkedin

TINE MØLLER, SENIORKONSULENT

“Personligt”, “convenient”, “fleksibelt”, “ekstra fordele og services”, etc. Ønskelisten er lang og forventningerne mange, når den moderne forbruger køber ind – og endelig er der en forretningsmodel, der er designet til at opfylde de mange krav: abonnementsmodellen. I stedet for transaktioner tager abonnementsmodellen nemlig udgangspunkt i relationer – og som i enhver anden relation, handler det derfor om at skabe tillid og værdi. Uden dét, ingen relation og ingen forretning. Derfor ser jeg abonnementer som ‘kundens forretningsmodel’ – og ikke mindst fremtidens forretningsmodel, da magtforholdet mellem sælger og kunde for længst er tiltet til kundens fordel.

Kundens adfærd og interesser har da også længe været mit omdrejningspunkt. Inden jeg blev subscryber arbejdede jeg som rådgiver og kundeansvarlig indenfor kommunikation, branding og design hos bl.a. Burson-Marsteller, McCann og Scandinavian Design Group. Her lærte jeg hurtigt, at hvis noget skal lykkes, må man kende og forstå sin målgruppe, samt adressere et reelt behov.

Som subscryber er jeg derfor meget optaget af at optimere og udvikle helt nye abonnementskoncepter – på brugerens præmisser, i alle mulige og umulige brancher. Lige for tiden er jeg især nysgerrig på, hvordan f.eks. gaming, hospitalsudstyr og stand-up-paddling kan gå i abonnement.

Sidstnævnte skyldes især personlige interesser. Jeg er nyudklækket SUP’er (lige som titusindvis af andre danskere) og ønsker mig inderligt et medlemsskab, som jeg kan bruge både her i København og i Thy. Jeg er nemlig født og opvokset i det skønne naturområde nord for Limfjorden og er derfor på besøg så tit, jeg kan. Når jeg ikke er på vandet eller i Thy, kan du finde mig i køkkenet eller på en af Københavns mange restauranter og madbarer. Jeg er nemlig også lidt af en foodie.

tm@subscrybe.com / +45 27 58 08 82 / Bliv min ven på Linkedin

ANNIKEN BOYE, KONSULENT

Har du et ønske om at få fleksibilitet, enkelthed og kreativitet? Ved at abonnere på eksempelvis streamingtjenester, hudplejeprodukter, tøj, mad osv. – er dette noget som er meget tidsbesparende i en ellers travl hverdag. Abonnement er tidsbesparende for kunder, det skaber kundeloyalitet og giver virksomheder mere forudseelighed.

Jeg har en kandidatgrad i forandringsledelse og har tidligere været afdelingsleder inden for privat sundhedsvirksomhed. I min kandidatafhandling studerede jeg, hvordan mediebranchen er udfordret af digitalisering. Jeg fokuserede særligt på, hvilke greb og strategier, virksomheder kan overveje for at opretholde en stærk position på markedet, samt hvad man som virksomhed kan gøre for at styrke sin position yderligere i en digitaliseret verden.

Det er ikke kun mediebranchen, der udfordres af digitalisering, men hele vores samfund der bliver mere og mere digital. Det kan være vanskeligt at ’rive op’ i eksisterende kulturer og strukturer i en virksomhed – forandringer er nemlig udfordrende og krævende for de fleste. Forandringsledelse er en af mine spidskompetencer og noget jeg vil bringe ind i mit job som konsulent hos Subscrybe.

Jeg er en social person og bruger tid med mine venner, kæreste og familie. Jeg kan lide at holde mig i form med træning både inden- og udenfor.

ab@subscrybe.com / +47 47 83 41 94  / Bliv min ven på Linkedin