Team

MORTEN SUHR HANSEN, ADM. DIREKTØR, PARTNER

Jeg tror på, at abonnement er en bedre forretningsmodel for både virksomheder og for kunder, og at flere og flere virksomheder og brancher fremover vil gå i abonnement. Det er en udvikling, jeg gerne vil være med til at fremme.

Derfor grundlagde jeg i 2011 Subscrybe efter mere end 20 år i mediebranchen, hvor jeg har arbejdet med abonnementssalg, innovation og forretningsudvikling på tværs af aviser, magasiner og digitale medier.

I Subscrybe er jeg optaget af innovation og forretningsudvikling og af at skabe nye abonnementskoncepter – eller udvikle eksisterende. Samtidig vil jeg gerne hjælpe vores kunder med at drive en endnu bedre abonnementsforretning og styrke denne på tværs af produkter, systemer og kunder.

Jeg vil gerne bidrage til at endnu flere får øjnene op for mulighederne i den nye abonnementsøkonomi. Derfor har jeg skrevet bogen How to build a subscription business og et stort antal artikler om, hvordan virksomheder kan lade sig inspirere af nye abonnementstanker.

Jeg er i øvrigt uddannet cand.oecon. fra Aarhus Universitet og er i dag bosat i Dragør med min hustru og vores snart voksne datter. Min ældste søn har allerede forladt reden. Privat er jeg optaget af alt, der kan sættes i abonnement, eksempelvis gode madvarer, biler, fitness, bøger, magasiner og nyheder. Faktisk har jeg og husstanden 54 abonnementer – i hvert fald sidst vi talte dem! Men så er der sikkert også et par stykker, vi har glemt.

mha@subscrybe.com   /   +45 40 29 45 34   /  Bliv min ven på Linkedin

JONAS JUUL JEPPESEN, DIREKTØR, PARTNER

Jeg abonnerer i den grad på abonnement! Abonnementsforretningsmodellen, som i disse år stormer frem i alle typer af brancher, optager mig meget – både som konsulent i Subscrybe, som privatforbruger (jeg er så færdig med at eje ting!) – og i særlig grad ift. abonnementsmodellens potentiale for at udvikle bæredygtige forretninger (både økonomisk og økologisk).

Som subscryber er jeg særligt optaget af at innovere abonnementsløsninger for ikke-traditionelle abonnementsbrancher, eksempelvis i detailverdenen. Hvordan flytter vi fokus fra kortsigtet transaktionsgevinst til langvarig relationsopbygning – med abonnementsmodellen som forretningsmotor. Eller hvordan bevæger vi os væk fra produktets egenskaber til abonnenternes oplevede glæde og udbytte over tid – eksempelvis gennem relevante oplevelser og services?

Abonnementstænkningen er desuden yderst spændende at kaste ned over udviklingen af bæredygtige NGO-medlemsforretninger. Målet er det samme, hvad enten vi har med abonnenter eller medlemmer at gøre. Vi skal engagere over tid og i NGO-verdenen handler det om engagement i en given sag. Derfor er målet ikke at rekruttere nye medlemmer, donorer, givere eller støtter. Kært medlem har mange navne. Målet er opbygning og udvikling af relationen.

Men jeg er også rundet af arbejdet med og udviklingen af mennesker. Udover min MBA er jeg uddannet skolelærer, og så har jeg arbejdet med sælgere i hele mit arbejdsliv. Derfor er udvikling af eksempelvis kundeservicefunktionen meget spændende – også fordi, at lige netop god kundeservice er helt afgørende for dagens og morgendagens succesfulde abonnementsforretninger. Samtidig er kundeservice på vej til at blive abonnementsforretningernes vigtigste salgskanal.

Privat er jeg gift med Line. Vi har Bastian, Karla og Vilfred, og vi bor i Højbjerg ved Aarhus – tæt på Marselisborgskoven, hvor jeg slapper af på min mountainbike – den har jeg ikke i abonnement, men jeg arbejder på det. Til gengæld er vores bil en vaskeægte abonnementsbil fra Hessel Hire.

jjj@subscrybe.com  /  +45 31 666 776 /  Bliv min ven på Linkedin

JON ERIK OFSTAD, DIREKTØR, PARTNER

Et veldrevet abonnementskoncept giver stærk kundevækst, høj rentabilitet og skaber stor værdi for både kunderne og ejerne af virksomheden. Vi i Subscrybe har udviklet en fantastisk model for at bygge vellykkede abonnementskoncepter, introducere dem til markedet og videreudvikle dem. Jeg kan godt lide at arbejde på tværs af alle brancher – men alle med abonnement som fællesnævner.

Som de andre i Subscrybe er jeg resultatorienteret på kundernes vegne, og jeg ønsker at være med til at skabe værdi for både ejere og ansatte gennem innovative projekter, som styrker virksomhedens position.

Jeg har arbejdet med abonnementsprodukter gennem hele min professionelle karriere. I Aftenposten som direktør med ansvar for de områder, som indgår i et godt abonnementsprodukt: Koncept, salg, systemer, distribution, kundeservice, CRM og analyse. Derefter som partner i et softwareselskab, som udvikler abonnementssystemer, markeds/CRM-systemer og webløsninger til kunder i Norge, Sverige og Danmark.

Dynamikken, som opstår i skæringspunktet mellem marked og teknologi, er spændende og udfordrende, og det er vigtigt hele tiden at være foran i markedet. Jeg er nok for gammel til at kunne kalde mig selv en vaskeægte «native», men jeg har arbejdet i skæringspunktet mellem teknologi og marked i tredive år.

Jeg er uddannet civiløkonom fra Norwegian School of Economics, bor på Kolbotn med Helene og har tre voksne børn.

jeo@subscrybe.com /  +47 90 58 14 29 /  Bli min venn på Linkedin

ANDERS SØRENSEN, SENIORKONSULENT

Jeg er en stor fortaler for abonnementsmodellen og glædes over at se de mange produkter og services, der dagligt lanceres som abonnementsordninger. Det begejstrer mig specielt, når jeg ser abonnementsordninger lanceret med et klart fokus på at berige eller gøre forbrugernes hverdag lettere.

Privat er jeg en flittig bruger af mange forskellige abonnementsløsninger og nyder den mulighed disse giver mig for at frigøre mig for ejerskab af ting. Det giver mig en mental frihed og mulighed for løbende at evaluere og ændre præferencer.

Professionelt har jeg arbejdet med abonnement de seneste 12 år indenfor medie- og telebranchen. Her har jeg arbejdet med alle aspekter af abonnementsforretningen – lige fra tilgang af nye abonnementer til onboarding, loyalitetsopbygning, fastholdelse, op-/krydssalg og win-back. Dette er sket både som specialist og mellemleder. Senest som Senior Director for Commercial Management hos YouSee.

Jeg er specielt optaget af, hvordan virksomheder optimerer sin abonnementsforretning og udnytter de unikke muligheder, abonnementsmodellen giver for at knytte tætte relationer til kunderne med det formål at øge kundeværdien og skabe livslange relationer.

Til daglig bor jeg på Østerbro med min hustru, Jane, hvor vi nyder at gøre brug af de mange kulturelle tilbud, som København byder på. Om sommeren bruger vi en stor del af weekenderne i vores sommerhus, hvor jeg nyder at få jord under neglene og dyrke mine egne grøntsager. Jeg er også bonusfar til Daniel på 22 år, som er flyttet hjemmefra, men heldigvis på Østerbro.

as@subscrybe.com / +45 24 61 88 60 / Bliv min ven på LinkedIn

BO JØRGENSEN, SENIORKONSULENT

Når jeg har mødt nye mennesker og lige skulle få dem til at fortælle lidt om sig selv, har jeg altid spurgt folk hvad de abonnerer på.

I starten var det naturligvis mest aviser og magasiner, men det har for mig altid været meget sigende, at dét du havde valgt, var så meget en del af dig selv, at du havde valgt at tegne et abonnement.

Jeg er teknisk produktejer og forstår alle de tekniske komponenter i en abonnements-forretning. Om det er en nystartet virksomhed med en abonnements-idé eller en bestående virksomhed, der vil sadle om eller bygge til, ja så byder det altid på en masse gode spørgsmål om IT setup’et, hvor jeg kan stille de nødvendige spørgsmål.

Jeg har stået for den tekniske implementering af abonnement hos Matas og for lanceringen af Gyldendals lyd- og e-bog streamingtjeneste Chapter. Så en bred, teknisk projektleder-profil med god forretningsforståelse og en sund portion kreativitet.  Jeg er grafisk stærk, har god UX-forståelse og sætter altid brugeren i centrum.

Privat er jeg en kreativ nørd som egentlig nyder at komme væk fra skærmen. Jeg spiller en masse brætspil, fotograferer på et højt hobbyniveau og kombinerer det med udendørsoplevelser – både på cyklen, med løbeskoene og med vandrerygsækken.

bj@subscrybe.com / Bliv min ven på LinkedIn

Trond Erik de Flon, seniorkonsulent

Jeg har tæt på 15 års erfaring indenfor medlemsorganisationer og media, senest som marketingchef hos Dagsavisen. Jeg stiller med strategisk og operationel erfaring med at drive en lønsom abonnementsforretning, der kan holde i mange år.

Udover kompetencer med prissætning, værditilbud og rapportering, har jeg arbejdet meget med aqcuisition, customer retention og customer win-back igennem udvikling af automatiserede processer.

Derudover arbejder jeg altid med mere personalisering og stimulering til øget brug af abonnement, igennem digitalisering og brug af data på flere kanaler, med et mål om mere relevans og kundetilfredshed. Disse aspekter har været centrale i mit arbejde med abonnement.

Jeg er altid bevidst om at kunden skal være i fokus og få dækket sine behov over tid, så man kan skabe et langvarigt og profitabelt abonnementsprodukt – både for kunde og for leverandør.

Privat er jeg gift og har tre børn. Vi bor tæt på Østmarka udenfor Oslo og her kan jeg specielt godt lide at cykle og løbe.

Som far til tre, kan jeg bedst lide abonnementer som gør mit liv lidt enklere og som får hverdagen til at flyde lidt nemmere. Gerne i form af mad leveret til døren eller apps som gør planlægning af familiens aktiviteter lettere.

tef@subscrybe.com / +47 97 66 45 67 / Bliv min ven på LinkedIn

NICOLAI FÆSTE, SENIORKONSULENT

Jeg har arbejdet professionelt med abonnement i snart 15 år. Min abonnementskarriere startede i 2007 som produktchef for mobiltelefoni i TELMORE. Det førte til 10 ekstremt udfordrende og lærerige år i TDC-koncernen (i dag Nuuday) i forskellige ledelsesroller, hvor jeg har arbejdet strategisk og taktisk indenfor abonnementsforretningens mange discipliner. Senest har jeg, som en del af den daglige ledelse i BroBizz A/S,  varetaget rollen som Director of Consumer Market & Partnerships.

Jeg har oparbejdet mig en velafprøvet værktøjskasse igennem min karriere og de mange abonnementsprojekter og har specielt interesse for, hvordan abonnementet sættes effektivt i spil med solide go-to-market- og kanalstrategier. Hos Subscrybe beskæftiger jeg mig primært med optimeringen af eksisterende abonnementskoncepter, både økonomisk og rent ledelsesmæssigt i organisationen.

I min fritid bruger jeg tiden sammen med familien som tæller Sofie, Aksel og Ellen, hvor de to sidste i vuggestue- og børnehavealderen helt naturligt beskæftiger os. Vi nyder at bo tæt på naturen med skov og vand, hvor de 4 årstider altid giver anledning til aktiviteter både sammen som familie og solo med pulsen høj.

nf@subscrybe.com / +45 61 71 07 00 / Bliv min ven på LinkedIn

KNUT KRAGLUND, KONSULENT

Som konsulent har jeg erfaring med at arbejde i forskellige brancher og virksomheder rundt omkring i Europa, hvor jeg har hjulpet med udvikling af brugeroplevelser. Noget som jeg konstant bemærkede, var hvordan virksomheder ofte var nysgerrige på abonnementsmodellen og abonnementstjenester. Jeg bemærkede også, at flere og flere skiftede over til den abonnementsbaserede forretningsmodel.

Min erfaring med brugeroplevelser og -optimering tager jeg med mig i min rolle hos Subscrybe. Mit fokus er derfor at arbejde med at gøre produkter og tjenester lettere at anvende, for både vores kunder og for slutbrugeren. En optimal abonnementstjeneste sparer tid og penge og er godt for miljøet.

Ting, jeg kan: Kommunikation, marketing, brugeroplevelser, branding

Ting, jeg ikke kan: Fodbold, motor, kvantefysik, synge og esperanto

Ting, jeg kan lide, når jeg ikke arbejder: Klatring, vandring, lave mad, træne og rejse

kk@subscrybe.com / +47 916 40 587  / Bliv min ven på LinkedIn

NIELS VESTERGAARD, MARKETING SPECIALIST

Mit liv er blevet nemmere med abonnement. Det giver mig lov til at vælge fra og vælge til og det giver mig mulighed for at skræddersy mine behov som jeg ønsker – også når mine behov ændrer sig. Det vigtigste aspekt i abonnement for mig er convenience. Jeg abonnerer for at opnå automatiseret service, som jeg ikke skal tage stilling til, mere end én gang om måneden – og jeg elsker når ting kommer lige til døren.

Jeg har en baggrund i E-commerce, hvor jeg har arbejdet med branding og content marketing, med stort fokus på SEO/SEM, Social Media og Re-marketing. Derfor har jeg stor erfaring med at fange kunders opmærksomhed på Google, Facebook, LinkedIn, Instagram og andre sociale kanaler.

Lige meget hvilken virksomhed du har, er det i dag vigtigt at have en stærk, social profil. Og dette gælder måske endnu mere for abonnementsforretninger, end andre forretningsmodeller. Dine kunder er nemlig ikke bare dine kunder – det er dine medlemmer og det er vigtigt at have en god og stærk relation til disse, hver eneste gang du møder dem. Og hvor end du møder dem.

Udover min stilling hos Subscrybe, læser jeg til daglig erhvervsøkonomi og kommunikation på Copenhagen Business School.

I min fritid spiller jeg fodbold, løber ture og lander da også i et motionscenter en gang imellem. Jeg har spillet musik i mange år og elsker at nørkle på min guitar i timevis ad gangen.

nv@subscrybe.com / +45 29 70 73 04 / Bliv min ven på LinkedIn