Viden
//tirsdag d. 2.08.22

Nye strømninger i landskabet for sociale medier. Bliver adtech erstattet af abonnement?

Subscription POV #30

Af Morten Suhr Hansen

Det sendte chokbølger igennem tech-industrien, da Apple sidste år lancerede en funktion, der tillod alle iPhone-brugere at udelukke ”ad-tracking” fra apps som Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter og TikTok. Det spændte ben for den ellers så succesrige ‘adtech’ forretningsmodel.

Læs mere Nye strømninger i landskabet for sociale medier. Bliver adtech erstattet af abonnement?

//mandag d. 1.08.22

Rent The Runway – Fremtidens tøjforbrug

Subscription Case #3

Af Niels Vestergaard

I denne udgave af Subscription Case, har jeg fundet en rigtig perle frem. Måske et af de mest modige, unikke og visionære abonnementstilbud, der findes i hele verden. Vi skal tale om et abonnementstilbud, som ikke blot giver adgang til produkter som normalt er uopnåelige, men som har potentialet til at skabe rammen for den måde vi kommer til at forbruge tøj i fremtiden.

Læs mere Rent The Runway – Fremtidens tøjforbrug

//onsdag d. 13.07.22

Leadgenerering – Sådan tiltrækker du nye abonnenter i en abonnementsforretning

Når du skal vækste en abonnementsforretning, er der mange ting at være opmærksom på. Du skal ikke blot sælge et produkt, men kultivere et ønske hos kunden om at starte en relation til din virksomhed. Det er ikke nemt, men det betaler sig at lave et setup, som kan sikre dig en jævn strøm af nye kunder, så du kan koncentrere dig om at skabe den bedste oplevelse for dine abonnenter.

Læs mere Leadgenerering – Sådan tiltrækker du nye abonnenter i en abonnementsforretning

//mandag d. 4.07.22

I fremtiden vil vi forbruge transport som en tjeneste – fleksibelt og helt uden ejerskab. Måske er fremtiden nu?

Subscription POV #29

Af Morten Suhr Hansen

Den 30. juni var en lidt speciel dag for mig! Jeg har altid betragtet mig selv som ’bilejer’. Faktisk lige siden jeg i 1993 – som 21-årig – købte min første bil. Siden da har jeg aldrig været foruden en bil i min garage. I lange perioder har der endda stået to biler, og i et par år endda tre!

Læs mere I fremtiden vil vi forbruge transport som en tjeneste – fleksibelt og helt uden ejerskab. Måske er fremtiden nu?

//tirsdag d. 21.06.22

Simple Feast – En kundecentreret måltidskasse

Subscription Case #2

Af Niels Vestergaard

I sidste uge gennemgik vi metrikker fra pulvermadsproducenten Huel, som anvender mange af de moderne måder at køre en abonnementsforretning på. I denne uge bliver det en smule mindre teknisk og med afsæt i min personlige oplevelse med et abonnementskoncept. I dag skal vi tale om måltidskasser.

Læs mere Simple Feast – En kundecentreret måltidskasse

//tirsdag d. 21.06.22

Streamingabonnementer bliver valgt fra i stor stil! Er det en krise eller en naturlig tilpasning?

Subscription POV #28

Af Morten Suhr Hansen

Jeg skal jo i virkeligheden være den sidste til at tale den store abonnements-bevægelse ned. For jeg tror for alvor på en stærk fremtid for virksomheder, som vælger at sælge deres produkter og tjenester i abonnement. Alligevel er det både nødvendigt og vigtigt at se nærmere på, hvad der sker på markedet for streamingabonnementer lige nu – for flere og flere medier rapporterer om store udfordringer for flere af verdens store streaming-baserede medievirksomheder – og aktiemarkederne har fulgt trop ved at sende aktiekurserne hastigt ned.

Læs mere Streamingabonnementer bliver valgt fra i stor stil! Er det en krise eller en naturlig tilpasning?

//mandag d. 23.05.22

’Subscription Growth’ er et stort ønske hos alle abonnementsvirksomheder. Nu er det også en service fra Subscrybe!

Af Morten Suhr Hansen

Som jeg skrev om i min sidste ’Subscription point-of-view’, så er kampen om nye abonnenter spidset til, og der er ingen tvivl om, at kampen mellem abonnementsvirksomhederne bliver hårdere, nu hvor flere og flere forbrugere oplever stigende priser og derfor holder igen med at binde sig op på nye abonnementer.

Læs mere ’Subscription Growth’ er et stort ønske hos alle abonnementsvirksomheder. Nu er det også en service fra Subscrybe!

//mandag d. 23.05.22

Bliv klar til Google Analytics 4 med Subscription Growth

Bliv klar til Google Analytics 4 (GA4)

Bruger du Google Analytics i din abonnementsvirksomhed?

Fredag d. 1 juli 2022 er sidste chance for at sætte strøm til det nye Google Analytics 4 (GA4), hvis du er afhængig af at kunne sammenligne trafik og salg fra år til år.

Subscrybe er klar til at hjælpe dig med opgradering til GA4!

Læs mere Bliv klar til Google Analytics 4 med Subscription Growth

//onsdag d. 11.05.22

Subscription Growth

Subscription Growth er Subscrybes nye forretningsben, hvor vi tilbyder brede kompetencer indenfor digital markedsføring af abonnementsforretninger

Ved hjælp af vores stærke netværk indenfor digital marketing, tager vi udgangspunkt i de vigtigste performancekanaler til at vækste abonnementsforretninger. 

Læs mere Subscription Growth