Viden
//mandag d. 23.01.23

I økonomisk udfordrede tider vil én bestemt abonnementsmodel trives mere end andre!

Subscription POV #41

Af Morten Suhr Hansen

Her ved indgangen til 2023 er den privatøkonomiske usikkerhed stadig høj. Noget tyder på, at både renter og inflationen ikke stiger med samme hast som i 2022. Faktisk forventer økonomiske eksperter, at den gennemsnitlige inflation i år vil ramme omkring fem procent. Stadig højt, men lavere end rædselsåret 2022.

Læs mere I økonomisk udfordrede tider vil én bestemt abonnementsmodel trives mere end andre!

//mandag d. 23.01.23

Subscription Case: Abonnement og TikTok

Subscription Case #7 

Af Niels Vestergaard

Jeg har efterhånden skrevet et par af disse Case-artikler og jeg har endnu ikke omtalt en kanal, der har vist sig at være ekstremt effektiv til markedsføring af abonnementskoncepter: Det er selvfølgelig TikTok.

Læs mere Subscription Case: Abonnement og TikTok

//mandag d. 9.01.23

Midt i en inflationstid: Er nu det rigtige tidspunkt at hæve dine abonnementspriser?   

Subscription point-of-view #40

Af Morten Suhr Hansen 

Det nuværende økonomiske klima er på mange måder den ’perfekte storm’ for mange abonnementsvirksomheder. På den ene side oplever vi stigende omkostninger til råvarer, energi og lønninger. På den anden side oplever vi kunder, som selv holder på pengepungen og er nervøse ved at binde sig til nye abonnementer.  

Læs mere Midt i en inflationstid: Er nu det rigtige tidspunkt at hæve dine abonnementspriser?   

//mandag d. 9.01.23

From Product to Outcome med meditations-appen Headspace

Subscription Case #6

Af Niels Vestergaard

I dag skal vi tale om tendensen ’From Product to Outcome’ og det skal vi, fordi abonnementsbevægelsen har skabt muligheden for at bringe helt nye koncepter frem. Særligt har app-udviklere set fordele i, at de nu kan tage en månedlig eller årlig pris for deres produkt, i stedet for at sælge det transaktionelt til 7, 11 eller 89 kr. på App Store.

Læs mere From Product to Outcome med meditations-appen Headspace

//mandag d. 19.12.22

Sådan designer du en digital platform, der understøtter værditilbuddet i din abonnementsforretning

Subscription Guide

Af Frederik Weis Holst

Gennem mit arbejde hos Subscrybe møder jeg ofte abonnementsplatforme, som ikke kan klassificeres som ”abonnementsparate” og derfor ikke er gearet til at understøtte abonnementsforretningens værditilbud. Dette kan blandt andet medføre, at:

Læs mere Sådan designer du en digital platform, der understøtter værditilbuddet i din abonnementsforretning

//mandag d. 19.12.22

Louise vil ændre danskernes tøjforbrug med abonnement og et fælles klædeskab

Subscription Stories #1

Af Niels Vestergaard

Jeg mødtes med Louise Kingo Liokouras i vores lokaler på Store Kongensgade til en snak om hendes forretning, Det Kollektive Klædeskab, der har til formål at forbruge tøj på en mere bæredygtig måde med et dele-økonomisk fokus. Og det er selvfølgelig på abonnement.

Læs mere Louise vil ændre danskernes tøjforbrug med abonnement og et fælles klædeskab

//torsdag d. 1.12.22

Mercedes og BMW introducerer abonnement. Men har de taget for let på det?

Subscription Case #5

Af Niels Vestergaard

I sommers lancerede BMW et abonnement på sædevarme, der bevirkede, at den fungerende sædevarme i nye BMW-modeller, kun kunne tændes, såfremt kunderne betalte et abonnement. Det skulle koste ca. $12 dollars om måneden, eller i omegnen af 100 danske kroner. Man kan vist roligt sige, at BMW’s kunder var mindre begejstrede for dette forslag, selvom BMW var venlige nok til at tilbyde én måneds gratis prøveperiode, for en funktion, som allerede var installeret i bilen på købstidspunktet.

Læs mere Mercedes og BMW introducerer abonnement. Men har de taget for let på det?

//tirsdag d. 15.11.22

Anti-Churn er også fastholdelse. Hvordan sikrer vi en unik oplevelse for alle abonnenter?

Subscription POV #37

Af Morten Suhr Hansen

I den forgangne uge havde jeg fornøjelsen af at opleve mine gode kolleger Jonas Juul Jeppesen og Anders Sørensen i samtale med abonnementseksperter Marie Lykke Lützhøft fra TV2 og Rasmus Lindstrøm fra Mofibo. Den samtale blev heldigvis optaget til en Subscription Talks, som du finder her.

Her snakkede vi særligt om de otte områder, som vi har i fokus, i forbindelse med nedbringelse af churn. De otte områder er:

  • Data-analyse
  • Engagement og brug
  • Pricing
  • Styrkelse af værditilbud
  • Ufrivillig churn
  • Loyalitet
  • Kunderejse
  • Onboarding

I dag vil jeg kigge særlig ned i loyalitet, onboarding og selvfølgelig data-analyse. Samtidig vil jeg ‘namedroppe’ nogle af verdens bedste til de enkelte områder, så du kan lade dig inspirere fra de bedste, som vi hos Subscrybe selv ynder at gøre.

Læs mere Anti-Churn er også fastholdelse. Hvordan sikrer vi en unik oplevelse for alle abonnenter?

//mandag d. 7.11.22

Fastholdelse bliver sværere og sværere. Med Subscrybes Anti-Churn Squad får du konkrete værktøjer og strategier til bekæmpelse af churn!

Nyhed fra Subscrybe

Det er ikke nemt at være abonnementsforretning i en tid, hvor særligt de faste udgifter bliver kigget grundigt igennem af forbrugerne. Og det er vores ansvar som abonnementsforretninger at klargøre og understrege den værdi vi tilbyder, for den månedlige ydelse.

Læs mere Fastholdelse bliver sværere og sværere. Med Subscrybes Anti-Churn Squad får du konkrete værktøjer og strategier til bekæmpelse af churn!