Viden
//tirsdag d. 13.08.19

Fundraisingbureauet: Fokuser mindre på klister og mere på feedback

Af Stephan Viftrup, Direktør hos Fundraisingbureauet

14. september 2019 er en vigtig dato for alle, der har med betalinger at gøre. Her skal EU’s betalingsdirektiv PSD2 være implementeret, og for civilsamfundsorganisationer, der tager imod betalinger såsom donationer og medlemskabskontingenter, står de skærpede krav til identifikation af den betalende som et invaderende og omstændigt krav at leve op til.

Læs mere Fundraisingbureauet: Fokuser mindre på klister og mere på feedback
//mandag d. 12.08.19

Forbrugere i hele verden er enige: Hellere abonnere, end at eje!

Af Morten Suhr Hansen

Det store opgør med den traditionelle transaktions- og ejerskabsmodel har længe været undervejs, og nu bekræfter en ny, stor international undersøgelse, at abonnementsøkonomien for alvor har bidt sig fast på tværs af lande i Europa, Nordamerika, Asien og Australien. Flere end 13.000 respondenter fra 12 lande indgår i undersøgelsen, der bl.a. viser forbrugernes holdning til hvilke produkter, de hellere vil abonnere på end at eje.

Læs mere Forbrugere i hele verden er enige: Hellere abonnere, end at eje!
//onsdag d. 26.06.19

Få fingrene i Subscrybes helt nye strategirapport: SUBSCRIPTION RETAIL

Af Benedicte Lykke Larsen, Peter Jakobsen og Morten Suhr Hansen

Hos Subscrybe har vi for alvor set, hvordan abonnementsrevolutionen er blevet en megatrend. Du kan eksempelvis abonnere på skønheds- og plejeprodukter (Matas og Goodiebox), binge-watching af serier (TV 2 Play og Netflix) og abonnement på transport (Swapfiets eller Dribe). Men abonnementsmodellen er også begyndt at fylde mere i detailbranchen. Vores nye strategirapport – SUBSCRIPTION RETAIL – sætter fokus på præcist dette.

Læs mere Få fingrene i Subscrybes helt nye strategirapport: SUBSCRIPTION RETAIL
//tirsdag d. 4.06.19

3 nye abonnementskoncepter i Danmark

Af Julie Maria Schandorph

Det er endnu engang tid til at tage et nærmere kig på nye abonnementskoncepter i Danmark – både danske såvel som internationale abonnementsspillere, der gør sit indtog på det danske marked. Vi sætter spotlight på nye, men også innovative og bæredygtige abonnementer, som du kan lade dig inspirere af eller måske selv prøve af. Hvis du har et forslag til et abonnementskoncept, som vi skal kigge nærmere på, så send gerne en e-mail til bll@subscrybe.com

Gamerzclass – E-sport på abonnement

Læs mere 3 nye abonnementskoncepter i Danmark
//mandag d. 3.06.19

Sådan kommer du hurtigt i gang med Customer Lifetime Value

Af Peter Jakobsen

Alle abonnementsvirksomheder har fokus på kundens samlede livstidsværdi. Eller som det ofte kaldes: Customer Lifetime Value (CLV). Optimering af CLV er nemlig en vigtig forudsætning for at opnå en bæredygtig vækst. 

CLV bruges blandt andet til at bestemme, hvor meget det må koste at erhverve en ny kunde og bruges samtidig til at forudsige abonnementsvirksomhedens værdi og fremtidige indtjening. Af denne grund bliver CLV ofte anset som abonnementsvirksomhedens vigtigste nøgletal. Derfor er det et nøgletal, som din virksomhed bør have kendskab til og løbende overvåge. 

Læs mere Sådan kommer du hurtigt i gang med Customer Lifetime Value
//tirsdag d. 21.05.19

Er abonnementsforretninger bedre for klimaet?

Af Morten Suhr Hansen

Danmark har lige været til valg. Ikke bare én gang, men indenfor kort tid, har vi danskere været til stemmeurnerne to gange. Først skulle vi vælge 14 danske repræsentanter til EU-Parlamentet, og på selve Grundlovsdag skulle vi beslutte, hvilke 179 ambitiøse og ansvarlige lovgivere Folketinget skulle fyldes op med. To spændende valg, hvor danskerne via stemmesedlen havde mulighed for at tilkendegive den retning, som de gerne ser for både Danmark og Europa de kommende år. 

Ét spørgsmål syntes for alvor at optage mange vælgere. Det er spørgsmålet om, hvad vi skal gøre ved de voldsomme klimaforandringer, som rammer hele Jorden i disse år. Ikke mindst de unge vælgere er voldsomt optaget af klimaspørgsmålet, men deres bekymring ser ud til at smitte alle vælgerne, og partierne havde derfor travlt med at markere sig kraftigt på dette felt. 

Læs mere Er abonnementsforretninger bedre for klimaet?
//tirsdag d. 21.05.19

Hvordan tiltrækker du Millennials?

Subscrybe Morgenbriefing #1, torsdag d. 13. juni

Kære venner

Abonnementsrevolutionen er for alvor over os, og hver eneste dag stiller forbrugere højere og højere krav til tilgængelighed, personalisering og fleksibilitet. Disse krav er i høj grad drevet af yngre generationer, hvor Millennials (født 1980-1995) er den mest fremtrædende. Millennials rundede i 2018 1,15 mio. mennesker i Danmark – og har dermed vokset sig lige så store som Generation X og Baby Boomers. Millennials’ forbrug stiger med 15% over de næste tre år – og allerede fra 2020 er de dén generation med størst købekraft.

Læs mere Hvordan tiltrækker du Millennials?
//mandag d. 6.05.19

Danmarks største bilforhandler lancerer nyt abonnementskoncept

Loyale kunder er en mangelvare i mange virksomheder – også når det gælder den forhandler, hvor man har købt sin bil. Danmarks største bilforhandler, Ejner Hessel, ønsker derfor at skabe flere loyale kunder og har derfor netop lanceret en attraktiv abonnementsmodel, der skal belønne loyale kunder med masser af gode fordele. 

Hessel Plus hedder det nye abonnementskoncept, som er lanceret i samarbejde med Subscrybe, der har specialiseret sig i innovation og implementering af abonnementsbaserede forretningskoncepter. 

Læs mere Danmarks største bilforhandler lancerer nyt abonnementskoncept
//tirsdag d. 30.04.19

Send løverne i abonnementsskole

Af Peter Jakobsen

Abonnementsvirksomheder værdiansættes typisk tre til fire gange højere end andre typer af virksomheder og vokser, ifølge en analyse fra Zuora, ca. seks gange hurtigere end de 100 største virksomheder i USA. Alligevel har de kendte investorer i det populære TV-show, Løvens Hule på DR1, flere gange stillet sig kritiske overfor de iværksættere, der har præsenteret abonnementsforretninger, og det er blevet til meget få investeringer i abonnementskoncepter. I den seneste sæson blev det faktisk kun til én enkelt investering i Surprise Box-konceptet, L’amour Box.

Læs mere Send løverne i abonnementsskole
//tirsdag d. 30.04.19

Guide: Gode råd til at vælge telemarketingbureau anno 2019

Af Mette Rahbek

Over årene har telemarketingbranchen erhvervet sig et blakket ry. Mange associerer de klassiske callcentrene med larmende, energiske unge mennesker, der med en energidrik i den ene hånd er ved at oversælge med den anden. Tilmed har branchen lidt under manglende troværdighed, hvor forbrugerombudsmanden allersenest har haft fat i Telenor, 3, Telia og TDC.

Teleselskaberne har ifølge forbrugerombudsmanden benyttet sig af ukorrekte oplysninger på leads købt af forskellige leadbureauer. Med 400 forbrugerklager, og 160 af disse politianmeldte, er sagen en af de hidtil største herhjemme i branchen.

Læs mere Guide: Gode råd til at vælge telemarketingbureau anno 2019