Viden
//mandag d. 3.02.20

Et kig ind i krystalkuglen: 10 vigtige abonnementstendenser, som vil fylde meget i 20’erne

– Af Morten Suhr Hansen

Her ved indgangen til et nyt årti, så er det svært ikke at kigge tilbage på det årti, som er gået, og særligt interessant bliver det, hvis man tager sine abonnementsbriller på, og betragter udviklingen.

Prøv engang at tænke 10 år tilbage. På det tidspunkt var Netflix en amerikansk virksomhed, der fortrinsvist levede af at sende DVD’er med posten til sine kunder i USA. Spotify var en lille svensk start-up, som ikke engang var lanceret i Danmark. Aarstiderne levede af at sende frugtkasser til sine kunder og var kun en brøkdel af virksomhedens størrelse i dag, og ingen af de store tech-giganter havde for alvor abonnement på deres radar. Abonnementsmodellen var, ved indgangen til 10’erne, stort set forbeholdt aviser, teleselskaber og fitnesscentre.

Læs mere Et kig ind i krystalkuglen: 10 vigtige abonnementstendenser, som vil fylde meget i 20’erne

//tirsdag d. 7.01.20

”Skal vi gå i abonnement?”

Subscription Talk med Matas og Ejner Hessel

Af Tine Møller Jensen

”Skal vi gå i abonnement?” Dét spørgsmål stiller mange virksomheder sig selv for tiden. Måske du kender det? Den store abonnementsbølge skyller ind over den ene branche efter den anden. Først musik og serier. Så beauty-produkter og måltidskasser. Nu cykler og biler. Også B2B- og produktionsvirksomheder kaster hede blikke efter den relationsbårne forretningsmodel.

Abonnementsrevolutionen er en realitet og spørgsmålet om, hvorvidt og hvordan man skal gå i abonnement, giver genlyd gennem store dele af det danske forretningsliv. Men er det nu klogt? Kan det betale sig? Hvordan kommer man i gang? Hvad med den eksisterende forretning? Hvad kan gå galt og hvor galt kan det gå?

Dette har vi spurgt vores gode venner hos Matas og Ejner Hessel om. Fælles for dem begge er, at de indtil for kort tid siden stod med samme spørgsmål – og nu har taget springet ud i abonnement. Læs mere ”Skal vi gå i abonnement?”

//tirsdag d. 26.11.19

”Vi vil behandle vores kunder, som man behandler sine bedste venner”

Skrevet af Benedicte Lykke Larsen

REPORTAGE – Subscrybe Fredagsbar d. 15. november 2019

Det summer godt i lokalet, da Jonas Juul Jeppesen, partner hos Subscrybe, kommer susende ind på en Swapfiets cykel med det ikoniske blå forhjul. Han synger en humoristisk sang omkring megatrenden ’From Ownership to Usership’. Altså bevægelsen vi ser overalt, hvor flere og flere mennesker begynder at abonnere på fysiske genstande i stedet for at eje dem. Præcis denne bevægelse ser vi også i højere og højere grad i transportindustrien, som kaldes Mobility-as-a-Service.

Læs mere ”Vi vil behandle vores kunder, som man behandler sine bedste venner”

//onsdag d. 30.10.19

3 nye abonnementskoncepter i Danmark

Af Benedicte Lykke Larsen

Vi har fundet tre nye og spændende abonnementskoncepter frem, som vi mener er innovative, kreative og inspirerende. I denne artikel kan du læse om Podimo, Information Miniature og Synoptiks brilleabonnement. Disse tre interessante cases bruger forskellige loyalitetsgreb, samt forskellige måder at pakketere deres produkter på, som du helt sikkert kan lade dig inspirere af. Læs mere 3 nye abonnementskoncepter i Danmark

//onsdag d. 30.10.19

Hvorfor abonnementsmodellen er win-win for både forretninger og forbrugere i retail

Skrevet af: Benedicte Larsen og Morten Suhr Hansen

Følgende artikel er baseret på strategirapporten ’SUBSCRIPTION RETAIL’, udarbejdet af Subscrybe. Artiklen blev publiceret i RETAIL MAG af pej gruppen.

De seneste år har abonnementsrevolutionen bredt sig til flere industrier end nogensinde før. Forbrugere kan nu abonnere på skønheds- og plejeprodukter, serier, madvarer og services såsom transport, rengøring og meget mere. Men abonnementsmodellen er også begyndt at fylde mere og mere i detailbranchen både i Danmark og internationalt.

Læs mere Hvorfor abonnementsmodellen er win-win for både forretninger og forbrugere i retail

//onsdag d. 30.10.19

Gruppen bag Heidi’s Bier Bar har succes med nyt medlemskoncept

af Morten Suhr Hansen

Loyale kunder er i høj kurs – også i nattelivet, hvor mange forskellige natklubber og barer kæmper om at skabe rammerne for især de unge gæsters fester i nattelivet. Skandinaviens største nattelivskoncern, REKOM Group, der bl.a. huser Heidi’s Bier Bar, Den Glade Gris og 81 andre barer og natklubber, har derfor et ønske om at skabe flere loyale kunder gennem en attraktiv medlemsmodel for sine gæster.

Gennem et grundigt og gennemgribende innovationsprojekt skabte REKOM Group medlems­konceptet og betalingsløsningen NightPay i samarbejde med Subscrybe. Et abonnements­baseret koncept, der giver gæsterne gode priser og mange ekstra fordele.

Læs mere Gruppen bag Heidi’s Bier Bar har succes med nyt medlemskoncept

//torsdag d. 24.10.19

Kom til fredagsbar den 15. november

Så er det ved at være tid til endnu en festlig omgang i abonnementsfællesskabet i Store Kongensgade. Vi inviterer nemlig alle venner af huset til fredagsbar den 15. november!

Arrangementet indledes med et spændende fagligt oplæg, hvor vi stiller skarpt på én af tidens hotteste abonnementstrends: Mobility-as-a-Service. Vi får besøg af Dribe, som har lært danskerne at abonnere på bil, og Swapfiets, der har gjort det samme for cykler. Lars Eegholm, CEO hos Dribe, og Jonas Nygaard, Country Operations Manager hos Swapfiets, fortæller om deres forretninger og diskuterer deres abonnementserfaringer.

Læs mere Kom til fredagsbar den 15. november

//torsdag d. 3.10.19

3 nye abonnementskoncepter i Danmark

Af Julie Maria Schandorph og Benedicte Lykke Larsen

Det er tid til at kigge på tre nye abonnementskoncepter i Danmark, der både kan gøre din hverdag nemmere og nogle af dem, kan også gøre din hverdag mere bæredygtig. Men vi bringer også tre nye abonnementskoncepter for at give dig og din virksomhed inspiration til at udvikle din forretning eller tænke i nye retninger, når det kommer til abonnement.

Læs mere 3 nye abonnementskoncepter i Danmark

//mandag d. 30.09.19

Prisen på abonnementet er måske den vigtigste beslutning, der skal træffes

Af Morten Suhr Hansen

 Vi oplever det igen og igen. Hver gang vi arbejder med lancering af nye abonnementsprodukter sammen med vores kunder, så er ét de spørgsmål, der bliver drøftet allermest: Hvad skal abonnementet koste? Det er uanset, om der er tale om en startup, der skal i luften med et abonnement for første gang, eller om en etableret virksomhed, der skal lancere et nyt abonnementsprodukt.

Læs mere Prisen på abonnementet er måske den vigtigste beslutning, der skal træffes

//mandag d. 30.09.19

”Vi vil ikke bare sælge et produkt. Vi vil skabe en relation.”

Skrevet af Benedicte Lykke Larsen

REPORTAGE – Subscrybe Morgenbriefing 19. september 2019

Klokken er cirka 9.20 da Nikolaj Leonhard-Hjort træder ind ad døren hos konsulentvirksomheden Subscrybe. Han har et smil på læben og tilskuerne ser spændte over på ham. Nikolaj, som er Co-founder af virksomheden Goodiebox, er inviteret til Subscription Talk hos Subscrybe. Han er en af grundene til, at omkring 70 mennesker har valgt at bruge deres torsdag morgen på Subscrybe Morgenbriefing, hvor temaet er ’SUBSCRIPTION RETAIL’ – altså abonnementer i detailbranchen.

Læs mere ”Vi vil ikke bare sælge et produkt. Vi vil skabe en relation.”