fbpx
Viden
//onsdag d. 30.10.19

3 nye abonnementskoncepter i Danmark

Af Benedicte Lykke Larsen Vi har fundet tre nye og spændende abonnementskoncepter frem, som vi mener er innovative, kreative og inspirerende. I denne artikel kan du læse om Podimo, Information Miniature og Synoptiks brilleabonnement. Disse tre interessante cases bruger forskellige loyalitetsgreb, samt forskellige måder at pakketere deres produkter på, som du helt sikkert kan lade dig inspirere af. Læs mere 3 nye abonnementskoncepter i Danmark

//onsdag d. 30.10.19

Hvorfor abonnementsmodellen er win-win for både forretninger og forbrugere i retail

Skrevet af: Benedicte Larsen og Morten Suhr Hansen

Følgende artikel er baseret på strategirapporten ’SUBSCRIPTION RETAIL’, udarbejdet af Subscrybe. Artiklen blev publiceret i RETAIL MAG af pej gruppen.

De seneste år har abonnementsrevolutionen bredt sig til flere industrier end nogensinde før. Forbrugere kan nu abonnere på skønheds- og plejeprodukter, serier, madvarer og services såsom transport, rengøring og meget mere. Men abonnementsmodellen er også begyndt at fylde mere og mere i detailbranchen både i Danmark og internationalt.

Læs mere Hvorfor abonnementsmodellen er win-win for både forretninger og forbrugere i retail

//onsdag d. 30.10.19

Gruppen bag Heidi’s Bier Bar har succes med nyt medlemskoncept

af Morten Suhr Hansen

Loyale kunder er i høj kurs – også i nattelivet, hvor mange forskellige natklubber og barer kæmper om at skabe rammerne for især de unge gæsters fester i nattelivet. Skandinaviens største nattelivskoncern, REKOM Group, der bl.a. huser Heidi’s Bier Bar, Den Glade Gris og 81 andre barer og natklubber, har derfor et ønske om at skabe flere loyale kunder gennem en attraktiv medlemsmodel for sine gæster.

Gennem et grundigt og gennemgribende innovationsprojekt skabte REKOM Group medlems­konceptet og betalingsløsningen NightPay i samarbejde med Subscrybe. Et abonnements­baseret koncept, der giver gæsterne gode priser og mange ekstra fordele.

Læs mere Gruppen bag Heidi’s Bier Bar har succes med nyt medlemskoncept

//torsdag d. 24.10.19

Kom til fredagsbar den 15. november

Så er det ved at være tid til endnu en festlig omgang i abonnementsfællesskabet i Store Kongensgade. Vi inviterer nemlig alle venner af huset til fredagsbar den 15. november!

Arrangementet indledes med et spændende fagligt oplæg, hvor vi stiller skarpt på én af tidens hotteste abonnementstrends: Mobility-as-a-Service. Vi får besøg af Dribe, som har lært danskerne at abonnere på bil, og Swapfiets, der har gjort det samme for cykler. Lars Eegholm, CEO hos Dribe, og Jonas Nygaard, Country Operations Manager hos Swapfiets, fortæller om deres forretninger og diskuterer deres abonnementserfaringer.

Læs mere Kom til fredagsbar den 15. november

//torsdag d. 3.10.19

3 nye abonnementskoncepter i Danmark

Af Julie Maria Schandorph og Benedicte Lykke Larsen

Det er tid til at kigge på tre nye abonnementskoncepter i Danmark, der både kan gøre din hverdag nemmere og nogle af dem, kan også gøre din hverdag mere bæredygtig. Men vi bringer også tre nye abonnementskoncepter for at give dig og din virksomhed inspiration til at udvikle din forretning eller tænke i nye retninger, når det kommer til abonnement.

Læs mere 3 nye abonnementskoncepter i Danmark

//mandag d. 30.09.19

Prisen på abonnementet er måske den vigtigste beslutning, der skal træffes

Af Morten Suhr Hansen

 Vi oplever det igen og igen. Hver gang vi arbejder med lancering af nye abonnementsprodukter sammen med vores kunder, så er ét de spørgsmål, der bliver drøftet allermest: Hvad skal abonnementet koste? Det er uanset, om der er tale om en startup, der skal i luften med et abonnement for første gang, eller om en etableret virksomhed, der skal lancere et nyt abonnementsprodukt.

Læs mere Prisen på abonnementet er måske den vigtigste beslutning, der skal træffes

//mandag d. 30.09.19

”Vi vil ikke bare sælge et produkt. Vi vil skabe en relation.”

Skrevet af Benedicte Lykke Larsen

REPORTAGE – Subscrybe Morgenbriefing 19. september 2019

Klokken er cirka 9.20 da Nikolaj Leonhard-Hjort træder ind ad døren hos konsulentvirksomheden Subscrybe. Han har et smil på læben og tilskuerne ser spændte over på ham. Nikolaj, som er Co-founder af virksomheden Goodiebox, er inviteret til Subscription Talk hos Subscrybe. Han er en af grundene til, at omkring 70 mennesker har valgt at bruge deres torsdag morgen på Subscrybe Morgenbriefing, hvor temaet er ’SUBSCRIPTION RETAIL’ – altså abonnementer i detailbranchen.

Læs mere ”Vi vil ikke bare sælge et produkt. Vi vil skabe en relation.”

//mandag d. 16.09.19

Velkommen til Podimo – men følger pengene med?

Af Morten Suhr Hansen

Den 17. september gik startskuddet for jagten på nye indtægter på markedet for podcasts, da den danske tjeneste med internationale ambitioner, Podimo, for første gang slog dørene op for nye lyttere. Tjenesten, som den danske succes-iværksætter Morten Strunge står bag, bliver fra starten ren abonnementsbaseret, og for en pris på blot 39 kroner om måneden får lytterne adgang til et omfattende katalog af unikke podcast leveret af stærke og kendte navne som Casper Christensen, Hella Joof og Jonathan Spang. Spørgsmålet er, om Podimo for alvor kan trænge igennem de store mængder af gratis indhold og få brugerne til i stedet at betale for at lytte til podcasts.

Læs mere Velkommen til Podimo – men følger pengene med?

//fredag d. 23.08.19

SUB:POD #10 – The Tyranny of the Margin

af Jonas Juul Jeppesen

Har du hørt historien om brødrene Selling? Brødrene ved navn DG og CLV, som begge har en retailforretning, driver den vidt forskelligt.
Hvem klarer sig mon bedst? Se vores nyeste SUB:POD og find ud af det!

Desuden får du information om vores næste morgenseminar, som omhandler den nye strategirapport: SUBSCRIPTION RETAIL.

Læs mere SUB:POD #10 – The Tyranny of the Margin
//fredag d. 23.08.19

Sådan får du din kunde godt ombord i dit digitale abonnement

Af Mette Rahbek

De fleste virksomheder har et stort fokus på salg af deres produkt til nye kunder. Langt færre har fokus på, hvad der sker efter at salget er sket. Fokus på, hvordan kunderne kommer godt i gang med at anvende deres nye produkt. Men hvis man driver en abonnementsforretning, så er dette fokus helt afgørende. For den gode forretning ligger i at få kunderne til at blive længe, og det gør de kun, hvis de er kommet ordentligt i gang. Målet er at få de løbende betalinger til at komme i en lind strøm, og dermed skabe glade abonnenter eller medlemmer, som har en god levetid og en høj værdi (CLV) i forretningen.

Læs mere Sådan får du din kunde godt ombord i dit digitale abonnement