Viden
//mandag d. 23.05.22

’Subscription Growth’ er et stort ønske hos alle abonnementsvirksomheder. Nu er det også en service fra Subscrybe!

Af Morten Suhr Hansen

Som jeg skrev om i min sidste ’Subscription point-of-view’, så er kampen om nye abonnenter spidset til, og der er ingen tvivl om, at kampen mellem abonnementsvirksomhederne bliver hårdere, nu hvor flere og flere forbrugere oplever stigende priser og derfor holder igen med at binde sig op på nye abonnementer.

Læs mere ’Subscription Growth’ er et stort ønske hos alle abonnementsvirksomheder. Nu er det også en service fra Subscrybe!

//mandag d. 23.05.22

Bliv klar til Google Analytics 4 med Subscription Growth

Bliv klar til Google Analytics 4 (GA4)

Bruger du Google Analytics i din abonnementsvirksomhed?

Fredag d. 1 juli 2022 er sidste chance for at sætte strøm til det nye Google Analytics 4 (GA4). Hvis du er afhængig af at kunne sammenligne trafik og salg fra år til år, så er det vigtigt du læser med her!

Læs mere Bliv klar til Google Analytics 4 med Subscription Growth

//onsdag d. 11.05.22

Subscription Growth

Subscription Growth er Subscrybes nye forretningsben, hvor vi tilbyder brede kompetencer indenfor digital markedsføring af abonnementsforretninger

Ved hjælp af vores stærke netværk indenfor digital marketing, tager vi udgangspunkt i de vigtigste performancekanaler til at vækste abonnementsforretninger. 

Læs mere Subscription Growth

//mandag d. 9.05.22

Abonnementsvirksomheder oplever ‘den perfekte storm’. Det er blevet både sværere og dyrere at trække nye abonnenter til.

Subscription POV #27

Af Morten Suhr Hansen

Der er et spørgsmål, som jeg i stigende grad er blevet mødt af de seneste uger, når jeg er rundt og taler med forskellige abonnementsvirksomheder. ’Oplever jeres andre kunder også, at det er blevet sværere og dyrere at trække nye kunder til de seneste uger’?

Når jeg bliver mødt af lige præcis dét spørgsmål, så er det jo nok fordi, at svaret er ja. At mange abonnementsvirksomheder oplever udfordringer med ’acquisition’ – altså indtræk af nye abonnenter. De fleste nævner også, at de tror det hænger sammen med den svigtende forbrugertillid.

Læs mere Abonnementsvirksomheder oplever ‘den perfekte storm’. Det er blevet både sværere og dyrere at trække nye abonnenter til.

//mandag d. 9.05.22

Huel – Et moderne abonnementsbrand

Subscription CASE #1

Af Niels Vestergaard

Markedet for ’meal replacements’ har efterhånden været her længe og med en samlet markedsværdi på næsten $12 milliarder dollars kommer der naturligvis stadig nye brands til.

Historisk har industrien være udskældt for at lukrere på falske forhåbninger om vægttab og at flydende erstatninger for måltider aldrig er en god ide. Men i dag findes der rent faktisk et par brands som kan levere erstatningsprodukter, som fint kan indgå i en varieret diæt, i hvert fald hvis man skal tro på eksperter.

Læs mere Huel – Et moderne abonnementsbrand

//mandag d. 25.04.22

Mange forbrugere har ikke styr på deres abonnementer, siger forbrugerombudsmanden. Men er det nu helt rigtigt?

Subscription POV #26

Af Morten Suhr Hansen

I begyndelsen af april gik Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen ud med nyheden om at ’Mange forbrugere har ikke styr på deres abonnementer’. Den dramatiske nyhed, som også blev videregivet over en bred kam af de danske nyhedsmedier, bygger på to undersøgelser, som Forbrugerombudsmanden står bag, og som samstemmende tegner et billede af, at forbrugerne har svært ved at holde styr på deres abonnementer, og som derfor kommer til at betale for abonnementer, de ikke bruger.

Læs mere Mange forbrugere har ikke styr på deres abonnementer, siger forbrugerombudsmanden. Men er det nu helt rigtigt?

//mandag d. 28.03.22

Subscription Talks: Bæredygtighed og abonnement

Vi har taget en snak med Kirsten Schmidt, som er ekstern lektor på Aalborg Universitet og grundlægger af GreenCSR. I studiet har vi også Christophe Lephilibert, som er tidligere CMO i det grønne energiselskab Barry Energy.

Kirsten er selv tilhænger af abonnements-tanken, men fortæller, at hun ønsker sig en mere holistisk tilgang til bæredygtighed, både på koncept og produktudvikling:

Læs mere Subscription Talks: Bæredygtighed og abonnement

//mandag d. 28.03.22

Christian Eriksen får comeback i Parken, med titusindvis af abonnenter på lægterne!

Subscription POV #25

Af Morten Suhr Hansen

Tirsdag den 29. marts 2022 er en skelsættende dato i nyere dansk fodboldhistorie. Det er datoen for Christian Eriksens comeback til Parken i den røde landsholdstrøje – 262 dage efter den skæbnesvangre juni-aften under EM, hvor Eriksens hjerte, og hele nationens hjerte stoppede med at slå.

Heldigvis endte det lykkeligt. Eriksens karriere kom tilbage på skinner med skiftet tilbage til Premier League og Brentford. Nu er Eriksens comeback til landsholdet også en realitet. Nu kan Hjulmands forberedelser frem imod vinterens VM i Qatar for alvor begynde.

Læs mere Christian Eriksen får comeback i Parken, med titusindvis af abonnenter på lægterne!

//mandag d. 14.03.22

At bekæmpe ‘churn’ er noget nær det vigtigste for en abonnementsforretning! Hvorfor er det så svært?

Subscription POV #24

Af Morten Suhr Hansen

Denne artikel begynder med verdens mindste nyhed! Når du driver en abonnementsforretning, så er en af de allervigtigste discipliner at bekæmpe ’churn’. Churn er, når dine aktive abonnenter vælger at opsige deres abonnement og forlader din forretning. Churn er med andre ord, den faktor, der udfordrer din abonnementsforretning og bremser den vækst, der ellers kommer via dit salg af nye abonnementer. Så forskellen mellem høj og lav churn er dét, der i højest grad påvirker, om du driver en sund eller en usund abonnementsforretning.

Læs mere At bekæmpe ‘churn’ er noget nær det vigtigste for en abonnementsforretning! Hvorfor er det så svært?