Viden
//søndag d. 17.02.19

SUB:POD #8 – From products to outcomes

Af Jonas Juul Jeppesen & Julie Maria Schandorph

Traditionelt set har mange virksomheder tænkt i produkter frem for også at tænke på kunden.

Fender er en af de virksomheder. Virksomheden, der er kendt for sine kvalitetsinstrumenter, herunder guitarer og basser, har kørt en almindelig transaktionsbaseret forretning siden 1946.

Tilbage i 1991 købte Jonas sin første Fender og har ikke været i butikken siden eller har været i kontakt med Fender – indtil for to måneder siden. For to måneder siden, fandt Jonas nemlig ud af, at Fender har lanceret en abonnementstjeneste, som de kalder Fender Play, hvor Jonas har mulighed for at blive en bedre bassist!

Læs mere SUB:POD #8 – From products to outcomes
//torsdag d. 14.02.19

Farvel og tak! – Er danske abonnementsvirksomheder gode til at tage afsked med deres abonnenter?

Af Morten Suhr Hansen

Jeg er glad for abonnementer. Meget glad for abonnementer! For mig er abonnementer ikke bare en professionel interesse. Jeg bruger også abonnementer til at gøre mit private liv lettere, enklere og sjovere. Så abonnementer på måltidskasser, bil, vin, musik, film, kaffe, blomster, te, magasiner og kulturelle oplevelser er alt sammen en del af min og resten af familiens dagligdag. Faktisk i sådan en grad, så da jeg for nyligt talte, hvor mange abonnementer vi har i min private husstand, så nåede jeg op på 51! Det er nok lidt flere end gennemsnittet, indrømmet, men faktum er, at de fleste danske husstande nu har flere end 20 abonnementer. 

Læs mere Farvel og tak! – Er danske abonnementsvirksomheder gode til at tage afsked med deres abonnenter?
//torsdag d. 14.02.19

Ny stærk abonnementsprofil til Subscrybe

Af Morten Suhr Hansen

Mette Rahbek er ansat som ny konsulent i Subscrybe pr. 1. februar 2019. Dermed kan vi nu byde velkommen til den sjette konsulent i Danmark.

Mette er bachelor i virksomhedsøkonomi fra CBS i København og cand.merc. i strategisk entrepreneurship fra SDU. Hun har de seneste fem år arbejdet med salg og kommunikation i forskellige salgs- og abonnementsvirksomheder indenfor især medie- og telebranchen, så det er en stærk og erfaren abonnementsprofil, som vi nu kan føje til teamet til glæde for kolleger og for vores forskellige kunder. 

Læs mere Ny stærk abonnementsprofil til Subscrybe
//torsdag d. 24.01.19

Millennials: Hvordan skal vi forstå fremtidens forbruger?

Af Benedicte Lykke Larsen

Millennials (født 1980-1995) er en generation af forbrugere, der tænker og agerer anderledes end forrige generationer. De har ekstremt høje krav til de virksomheder, de engagerer sig med. Problemet er bare, at beslutningstagerne i de fleste virksomheder ofte er mindst en generation ældre end Millennials. Det betyder, at det kan være svært at forstå præcist, hvad der foregår oppe i hovedet på disse forbrugere og derfor svært at udvikle produkter og services, der tiltrækker og imponerer dem. 

I denne artikel vil vi forsøge at gøre dig til 100-meter-mester i at forstå Millennials.

Læs mere Millennials: Hvordan skal vi forstå fremtidens forbruger?
//tirsdag d. 22.01.19

Globale forbrugergiganter satser på abonnement

Af Morten Suhr Hansen

Tre af verdens allerstørste virksomheder indenfor forbrugs- og fødevarer, Unilever, Procter & Gamble og Nestlé, satser i stigende grad på at nå deres forbrugere direkte med nye og innovative abonnementsløsninger. Det skriver nyhedsbureauet Reuters i en artikel, der samtidig lister en række af de nyeste tiltag fra de tre giganter. 

Den schweiziske fødevaregigant, Nestlé, har allerede en stor forretning mange steder i verden med Nespresso-kapsler i abonnement. Eksempelvis i England, hvor private husholdninger kan få deres kaffekapsler leveret fast.

Læs mere Globale forbrugergiganter satser på abonnement
//tirsdag d. 22.01.19

3 nye abonnementskoncepter i Danmark

Af Julie Maria Schandorph

Nyt år – nye spændende abonnementsvirksomheder ser dagens lys! Endnu engang er vi klar med ”3 nye abonnementskoncepter i Danmark”. 

Abonnementer er blandt verdens hurtigst voksende brands, ifølge Interbrands undersøgelse (læs om undersøgelsen her), og den tendens ser ud til fortsætte her i 2019. Vi har samlet et overblik over nye (og knap så nye) abonnementskoncepter, som vi mener har noget at byde på og kan inspirere andre virksomheder.

Læs mere 3 nye abonnementskoncepter i Danmark
//fredag d. 21.12.18

Endnu et år i abonnementernes tegn

Af Morten Suhr Hansen

2018 har været et spændende år for abonnementsentusiaster verden over. Hele tiden dukker der nye og spændende abonnementskoncepter op. Sunde snacks, cykler, designerkjoler og deodoranter er blot nogle af de nye produkter og tjenester, som forbrugere i både Danmark og resten af verden nu kan abonnere på.

Abonnementstravlheden har også sat sig igennem her hos Subscrybe. Flere end 30 nye kunder er kommet til i årets løb, og sammen med vores mange gamle kunder har det givet masser af spændende opgaver og projekter i årets løb. 

Læs mere Endnu et år i abonnementernes tegn
//fredag d. 21.12.18

SUB:POD #7 – Gennemgang af Amazon Prime

Af Jonas Juul Jeppesen & Julie Maria Schandorph

Tilbage i november deltog Jonas og resten af holdet fra Subscrybe på årets dagligvarekonference FMCG F@st Forward.

Abonnementsmodeller og medlemsbaserede virksomheder er i hastig vækst og breder sig nu også ind i de mere traditionelle og etablerede virksomheder. Jonas giver sit bud på, hvordan andre kan udnytte de nye forretningsmodeller til at styrke forretningen og skabe stærke kunderelationer.

Læs mere SUB:POD #7 – Gennemgang af Amazon Prime
//torsdag d. 20.12.18

Verdens hurtigst voksende brands er abonnementer

Af Tine Møller

Selvom ’abonnement’ nu er så hot, at sveden pibler frem på panden bare ved tanken (…), har konceptet tidligere lidt under stærke associationer til forstokkede avisabonnementer, insisterende telesælgere og betvingende bindinger. Men den tid er (heldigvis) forbi, takket være nogle af nutidens mest fremgangsivrige brands.

I sin årlige rapport Best Global Brands, fortæller Interbrand i 2018-udgaven, at abonnementsforretningers brandværdi tilsammen udgør 29 % af den totale værdi af verdens 100 største brands – mod 18 % i 2009.

Læs mere Verdens hurtigst voksende brands er abonnementer
//torsdag d. 20.12.18

Inspirationscase: Hvordan lykkedes det Rapha at skabe et så stærkt community?

Af Benedicte Lykke Larsen

Rapha og Harley-Davidson. To virksomheder af hver sin tid og branche, men de har alligevel noget ganske særligt til fælles. Begge virksomheder har formået at skabe en klub (eller community) af dedikerede og loyale medlemmer, som betaler et relativt højt beløb årligt for at være med i disse communities. Et betalt community, som disse to brands har skabt, er en interessant og anderledes måde at tænke ’The Network Model’, som er en af de ni abonnementsmodeller, vi arbejder med. I denne abonnementsmodel vokser værdien jo flere medlemmer, der er abonnenter. 

Læs mere Inspirationscase: Hvordan lykkedes det Rapha at skabe et så stærkt community?