Viden
//torsdag d. 1.02.18

Dansk HøreCenter lancerer høreapparater i abonnement

“Kunderne skal ikke købe et høreapparat. De skal abonnere på bedre hørelse.” Sådan er tankegangen hos Dansk HøreCenter, der som de første i Danmark netop har lanceret høreapparater som et abonnementsprodukt.

Dansk HøreCenter er ejet af én af verdens største producenter af høreapparater, GN Resound, og gennem 38 hørecentre i Danmark sælger de årligt tusindvis af kvalitets høreapparater til danskere med nedsat hørefunktion.
Med det nye abonnementsprodukt går Dansk HøreCenter samme vej som mange andre virksomheder i Danmark og i udlandet, som har opdaget, at abonnement er en bedre måde at sælge sine produkter på.
Læs mere Dansk HøreCenter lancerer høreapparater i abonnement

//onsdag d. 31.01.18

SUB:POD #3 – Hardware-as-a-Service

Det er endelig blevet tid til årets første udgave af SUB:POD!

Denne gang tager Jonas fat i et emne, som vi har skrevet lidt om tidligere i vores nyhedsbrev, som du kan læse her. Det er nemlig Hardware-as-a-Service, også kaldet HaaS. Der findes mange eksempler på disse, bl.a. kan forbrugere abonnere på alt fra biler, computere til den nyeste IPhone.

Se med når Jonas kører ud i sin abonnementsbil og tager på besøg hos et af de danske eksempler herhjemme på en HaaS-virksomhed, Duka. Her fortæller direktør Kim Gervin lidt om, hvordan deres Hardware-as-a-service model ser, og hvorfor denne model har flere fordele end den traditionelle transaktionsmodel.
Læs mere SUB:POD #3 – Hardware-as-a-Service

//tirsdag d. 23.01.18

Guide: Sådan kommer du nemt og enkelt i gang med win-back

Af Peter Jakobsen

En stor del af arbejdet i en abonnementsforretning går med at udvikle og øge indtrækket af nye abonnenter. I takt med at salget øges, vil salgsomkostningerne ofte være stigende, og det vil derfor være nødvendigt at finde alternativer til de klassiske salgsaktiviteter.

I mediebranchen har det i årtier været en struktureret del af udbydernes salgsstrategi at kontakte tidligere kunder med henblik på at vinde disse tilbage.

Læs mere Guide: Sådan kommer du nemt og enkelt i gang med win-back

//tirsdag d. 23.01.18

Abonnement er producenternes direkte vej til forbrugerne

Af Morten Suhr Hansen

I sommeren 2016 ramte én af årets helt store abonnementsnyheder, da én af verdens producenter af fødevarer og husholdningsprodukter, Unilever, annoncerede købet af den blot fire år gamle abonnementsvirksomhed Dollar Shave Club for et svimlende beløb på 1 mia. dollars. Ganske vist havde Dollar Shave Club på få år oplevet stor succes og rapporterede om flere end 3 millioner abonnenter i deres kundebase, men samtidig kørte virksomheden med store underskud. Hvordan kunne Dollar Shave Club have så enorm værdi for Unilever?

Læs mere Abonnement er producenternes direkte vej til forbrugerne

//søndag d. 14.01.18

Peter Jakobsen ansat som ny seniorkonsulent i Subscrybe

Starten af 2018 byder også på et nyt ansigt hos Subscrybe. For vi kan nu byde velkommen til Peter Jakobsen, der pr. 1. januar er ansat som ny seniorkonsulent med udgangspunkt fra vores kontor i København. Dermed er endnu en grundsten lagt til et forhåbentligt succesrigt år med vækst.

Abonnementsmodeller har længe fyldt meget i Peter Jakobsens liv – både privat og arbejdsmæssigt.
Læs mere Peter Jakobsen ansat som ny seniorkonsulent i Subscrybe

//torsdag d. 21.12.17

Subscrybe kåret som Gazelle for andet år i træk

Af Julie Maria Schandorph

Siden 1995 har Børsen hyldet danske virksomheder, der formår at genopfinde dansk erhvervsliv, samt skaber jobs, vækst og værdi. I Subscrybe er vi derfor glade og stolte over, at vi endnu engang er blevet kåret som Gazellevirksomhed i 2017!

I år var der hele 1.999 Gazellevirksomheder, hvilket var det højeste antal siden finanskrisen.

Læs mere Subscrybe kåret som Gazelle for andet år i træk

//torsdag d. 21.12.17

SUB:POD #2 – Green Fee modellen

Af Jonas Juul Jeppesen 

Så er det blevet tid til afsnit 2 af vores nye Subscription videopodcast, SUB:POD.

I dette afsnit fortæller Jonas, hvad der karakteriserer Green Fee modellen, og han præsenterer nogle relevante cases, der kan inspirere din forretning.

Jonas har også været så heldig at have fået lov til at interviewe Rasmus Jensen, som er medstifter af WineFamly.

Læs mere SUB:POD #2 – Green Fee modellen

//torsdag d. 7.12.17

Fremtidens abonnementsmodeller presser detailhandlen

Af Morten Suhr Hansen og Julie Schandorph

De seneste år har der været en massiv vækst i nethandlen.
Det skaber plads til nye forretningsmodeller, der vinder ind på de fysiske butikker, heriblandt abonnementsløsninger, som modebranchen også er ved at få øjnene op for.

Læs mere Fremtidens abonnementsmodeller presser detailhandlen

//tirsdag d. 28.11.17

SUB:POD #1 – Netværksmodellen

Af Jonas Juul Jeppesen

Subscrybe introducerer verdens første SUB:POD!

SUB:POD er videopodcast-serie, hvor Jonas vil tage dig med på en tur i den fantastiske abonnementsverden.

SUB:POD-serien er en inspiration til din abonnementsforretning, hvor du kan få tips og ideer til din abonnementstjeneste.

Læs mere SUB:POD #1 – Netværksmodellen

//tirsdag d. 28.11.17

Hardware-as-a-Service vinder frem på tværs af brancher

Af Morten Suhr Hansen

Every product is a service waiting to happen. Sådan lyder et amerikansk udtryk, som refererer til, at vi bevæger os ind i en tid, hvor forbrugere ikke ønsker at eje ting, men hellere vil leje eller abonnere på dem.

Udviklingen betyder, at hvis forretningsmodellen hidtil har været at producere og sælge produkter, så bør man for alvor tænke over, hvordan forretningsmodellen skal se ud i fremtiden.

Læs mere Hardware-as-a-Service vinder frem på tværs af brancher