fbpx
Viden
//mandag d. 22.11.21

Customer Winback – Sådan vinder du dine mistede kunder tilbage

Selvom du har helt styr på din kundefastholdelse, så er det uundgåeligt at nogle kunder vil begynde at churne over tid. Her får du brug for en winback strategi.

Der er mange grunde til at forlade et abonnement og det er din opgave at vide, hvorfor dine abonnenter har valgt at forlade din service – og det er vigtigt at du gemmer denne information på et individuelt kundeniveau. En måde at holde dette organiseret på, er at inddele de forsvundne kunder i fem grupper:

Læs mere Customer Winback – Sådan vinder du dine mistede kunder tilbage

//mandag d. 22.11.21

Black Friday er ikke vejen til højere loyalitet. Overvej i stedet et betalt loyalitetsprogram!

SUBSCRIPTION POV #17

Af Morten Suhr Hansen

Når denne artikel skrives, så er vi på vej ind i den sorte uge! Eller ’Black Week’, som det hedder på nydansk. Ugen kulminerer jo fredag med årets største udsalgsdag, Black Friday. Her vil detailvirksomheder i hele verden kaste sig ud i en vild kamp om kunderne og kronerne og smide om sig med store rabatter på alt, hvad hjertet kan begære og pengepungen kan klare!

Læs mere Black Friday er ikke vejen til højere loyalitet. Overvej i stedet et betalt loyalitetsprogram!

//tirsdag d. 9.11.21

Subscrybe udvider teamet med 2 nye seniorkonsulenter

Subscrybe er Skandinaviens førende konsulentvirksomhed med speciale i abonnementsforretninger. Subscrybes kundeliste omfatter virksomheder som Matas, Egmont Publishing, Aarstiderne, Aller Media, Schibsted, Salling Group og omkring 200 andre virksomheder i fortrinsvis Danmark og Norge.

På trods eller måske pga. af coronakrisen, så har mange abonnementsvirksomheder haft stor fremgang gennem 2021. Flere virksomheder kigger nu abonnementsvejen, når de skal udvikle nye forretningsmodeller. Det har givet stor travlhed hos Subscrybe i 2021 og vi fortsætter med at have en masse at se til. Derfor udvider vi nu virksomheden med endnu 2 seniorkonsulenter!

Læs mere Subscrybe udvider teamet med 2 nye seniorkonsulenter

//mandag d. 8.11.21

Har din abonnementsforretning brug for et serviceeftersyn? Her er udfordringerne, du skal kigge efter

SUBSCRIPTION POV #16

Af Morten Suhr Hansen

I disse år, er der et stort fokus på innovation af nye abonnementsmodeller. Vi ser, næsten ugentligt, nye, spændende abonnementskoncepter sendt på markedet – både fra startups og fra etablerede virksomheder. Det er en spændende udvikling!

Men at etablere eller drive en abonnementsforretning er ikke ensbetydende med, at succesen er garanteret. Konkurrencen om abonnementskundernes gunst bliver benhård i takt med, at flere og flere abonnementer sendes på markedet. Så min forudsigelse er, at vi fremover vil se, at det forretningsmæssige fokus vil skifte fra hvordan man udvikler nye abonnementskoncepter til, hvordan man driver sin abonnementsforretning mere succesfuldt – med andre ord, fra ’Subscription Innovation’ til ’Subscription Excellence’.

Læs mere Har din abonnementsforretning brug for et serviceeftersyn? Her er udfordringerne, du skal kigge efter

//onsdag d. 3.11.21

Customer Retention – Kernen i en sund abonnementsforretning

Denne artikel introducerer dig for en af de vigtigste bekymringer for en abonnementsvirksomhed: Hvordan man fastholder sine abonnenter, når man har solgt dem et abonnement. Abonnementsvirksomheder som har succes med at fastholde deres abonnenter ved at engagere dem med deres produkt og ved at opbygge loyalitet, er (med længder) de mest succesfulde.

Læs mere Customer Retention – Kernen i en sund abonnementsforretning

//mandag d. 25.10.21

Et hysterisk fokus på kunderne og en helt ny forretningsmodel gjorde Salesforce til et af verdens største softwareselskaber

SUBSCRIPTION POV #15

Af Morten Suhr Hansen 

Ofte går snakken blandt os abonnementsnørder om, hvem der er de mest succesfulde abonnementsforretninger, og hvem der egentlig er ansvarlig for at have sat den massive abonnementsbevægelse i bevægelse. Netflix nævnes ofte som en kandidat, både blandt pionérerne og som den mest succesfulde. Andre kandidater er Spotify og Amazon.

(Læs historien om, hvordan Netflix egentlig blev en abonnementsforretning her)

Læs mere Et hysterisk fokus på kunderne og en helt ny forretningsmodel gjorde Salesforce til et af verdens største softwareselskaber

//fredag d. 22.10.21

The Subscription Evolution – Fra bindingsperioder til design thinking

Abonnementer er kommet langt, siden det første avis-abonnement kom til live i det 17. århundrede. Faktisk var abonnementer i mange år synonyme med aviser, bøger og magasiner, da næsten ingen andre industrier gjorde brug af forretningsmodellen. Dette er et overblik over de tre paradigmer indenfor subscription, som viser den fantastiske udvikling som abonnementsmodellen er gennemgået, særligt i løbet af de sidste 30 år.

Læs mere The Subscription Evolution – Fra bindingsperioder til design thinking

//mandag d. 11.10.21

Hvorfor har verden brug for endnu en bog om den store abonnementsbevægelse?

SUBSCRIPTION POV #14

Af Morten Suhr Hansen

Indrømmet, jeg har stort set så lang tid jeg kan huske tilbage været bidt af bogens og litteraturens verden. Stakkevis af bøger, både skønlitteratur og faglitteratur, har formet min viden og lært mig stort set alt. Derfor er det også helt naturligt, at jeg selv altid har haft drømmen og ambitionen om at skrive bøger.

I 2014 udkom min første bog, ’How To Build a Subscription Business’. En bog, som jeg opdaterede og udgav i en 2. udgave i 2018. Her, den 24. september i år har jeg så sendt min nyeste bog på gaden. ’The Subscription Movement And How to Succeed In It’, er titlen på bogen, som både er en opfølger til den første bog og samtidig sin helt egen udgivelse.

Læs mere Hvorfor har verden brug for endnu en bog om den store abonnementsbevægelse?

//tirsdag d. 21.09.21

Norge er en abonnementsstormagt i vækst

SUBSCRIPTION POV #13

Af Morten Suhr Hansen

De seneste uger har jeg arbejdet fra vores norske kontor i Oslo. Tilbage i 2018 startede vi Subscrybe op i Norge, og siden da er kontoret vokset og består nu af fire stærke konsulenter, som arbejder tæt sammen med konsulenterne i Danmark om at hjælpe større Skandinaviske virksomheder med at få succes indenfor abonnementsbevægelsen.

Under coronakrisen var samarbejdet begrænset til det virtuelle rum. Derfor har genåbningen i både Danmark og Norge været en kærkommen lejlighed for mig til at placere mig i Norge i en længere periode og arbejde tæt sammen med mine norske kollegaer om spændende projekter. Samtidig har det givet mig lejlighed til at komme tættere på Norge som abonnementsnation. Og det har været en spændende oplevelse, for der er ingen tvivl om, at den abonnementsbaserede forretningsmodel står særdeles stærkt i Norge. Nordmændene elsker deres abonnementer – simpelthen.

Læs mere Norge er en abonnementsstormagt i vækst

//tirsdag d. 14.09.21

Kom til vores bogreception, fredag d. 24 september 2021 og modtag The Subscription Business and How To Succeed In It!

Du kan stadig nå at tilmelde dig vores fredagsbar, d. 24 september 2021! Her vil vi fejre Subscrybes 10 års jubilæum og fremvise en spritny bog!

Arrangementet indledes med et fagligt oplæg i forbindelse med vores nye bogudgivelse ’The Subscription Movement and How to Succeed In It’, skrevet af Morten Suhr Hansen, adm. direktør og partner i Subscrybe. Morten Suhr Hansen og direktør og partner Jonas Juul Jeppesen vil samtale om bogen sammen med to nye og spændende abonnements-startups: PARK Styling og Mesterlære.

PROGRAMMET

15.00-16.00 Velkomst og mingling
16.00-16.45 Oplæg i forbindelse med udgivelsen af ’The Subscription Movement and How to Succeed In It’. Mød to spændende og ambitiøse abonnements-startups: PARK Styling og Mesterlære.
16.45-18.30 Mingling, hygge og drinks
18.30-19.30 Mad til de sultne
19:30-22:00 Hyggen fortsætter

Du tilmelder dig vores fredagsbar her