Viden
//mandag d. 30.10.17

Digitale abonnementer er vejen frem for aviserne

Af Morten Suhr Hansen

De traditionelle nyhedsmedier – aviserne – har længe været under pres. Oplagene falder og truslen fra nye digitale og sociale medier har i lang tid været alt for synlig og nærværende. Men måske er der lys for enden af tunnelen. I hvert fald viser en ny rapport fra avisernes egen internationale organisation WAN-IFRA, at antal og omsætningen fra digitale abonnementer er i kraftig vækst.

Læs mere Digitale abonnementer er vejen frem for aviserne

//mandag d. 30.10.17

Nyt EU-direktiv skærper konkurrencen mellem MobilePay Subscriptions og Nets Betalingsservice

Af Claus Wamsler-Nielsen og Julie Schandorph

I foråret lancerede MobilePay deres nye abonnementsbetalingsservice, MobilePay Subscriptions, som et alternativ til Nets betalingsservice og automatisk kreditkorttræk.

MobilePay Subscriptions gør det let for brugeren at signe up til en abonnementsløsning.

Læs mere Nyt EU-direktiv skærper konkurrencen mellem MobilePay Subscriptions og Nets Betalingsservice

//mandag d. 30.10.17

Ny trend hitter i USA: Biograf på abonnement

Af Morten Suhr Hansen

Film på abonnement har vi været vant til længe. Tænk bare på tjenester som Netflix, Viaplay og HBO. Men nu skal du måske vænne dig til en helt ny abonnementsoplevelse, hvor du kan tegne et biografabonnement. Du betaler et fast månedligt beløb og så ellers gå så ofte i biografen, som du har lyst til.

Sådan er det i hvert fald blevet i USA, hvor abonnementstjenesten MoviePass på ganske få måneder har fået flere end 600.000 amerikanere til at tegne abonnement.

Læs mere Ny trend hitter i USA: Biograf på abonnement

//mandag d. 30.10.17

Amazon Prime Video i stor markedssatsning i Danmark

Af Julie Maria Schandorph

Selvom Amazon Prime Video lancerede i Danmark i december 2016, er det først nu, at vi ser en massiv markedsføringskampagne. Med reklamer ved togstationer, reklamefilm i TV og en kampagnepris på 2.99€, eller godt 25 danske kroner, de første seks måneder, er der kastet mange penge i at få danskerne til at skifte streamingtjeneste.

Læs mere Amazon Prime Video i stor markedssatsning i Danmark

//torsdag d. 5.10.17

Naturfredningsforeningen inviterer til Øktober-fest

Af Morten Suhr Hansen

Oktober skal fremover stå i økologiens tegn. Det mener Danmarks Naturfredningsforening, der nu i et samarbejde med Coop har lanceret økologiens måned, som meget passende har fået navnet Øktober.

Formålet med kampagnen er at få flere økologiske varer på hylderne og øge den økologiske produktion.

Læs mere Naturfredningsforeningen inviterer til Øktober-fest

//torsdag d. 5.10.17

Abonnementsvirksomheder vokser 5-7 gange hurtigere

Af Morten Suhr Hansen

Abonnementsbølgen ruller i hele verden, og der er ikke bare er tale om et modelune, men at det rent faktisk giver forretningsmæssig god mening. Dét viser helt nye tal fra den amerikanske softwareleverandør, Zuora. De har netop offentliggjort deres årlige analyse af abonnementsøkonomien. The Subscription Economy Index viser, at virksomheder med en abonnementsbaseret forretningsmodel oplever en vækst, der ligger 5 til 7 gange højere end øvrige virksomheder.

Læs mere Abonnementsvirksomheder vokser 5-7 gange hurtigere

//torsdag d. 5.10.17

SmallCreators indbyder til kreativ leg for dig og dine børn

Af Rasmus Koed Badre-Esfahani og Julie Maria Schandorph

Som de abonnementsnørder vi er, havde vi på vores ”Subscrybe Familiedag”, hvor teamet var samlet med ægtefæller og vores otte unger, besøg af SmallCreators.

SmallCreators har lavet en månedlig abonnementsboks med to kreative projekter, man selv skal samle i fællesskab med sit barn.

Læs mere SmallCreators indbyder til kreativ leg for dig og dine børn

//onsdag d. 30.08.17

Amazon Prime runder 80 millioner abonnenter

Af Morten Suhr Hansen

I 2005 fik en medarbejder hos den amerikanske internet-gigant Amazon en forrygende idé:
Lad os lave et abonnement, hvor kunder hos Amazon, til gengæld for et fast årligt beløb, får gratis levering på alle de varer, som de køber hos Amazon. 
Topchef, Jeff Bezos, var begejstret for idéen og senere samme år gik abonnementstjenesten Amazon Prime i luften.

Læs mere

//tirsdag d. 29.08.17

Abonnement er vejen til stærke kunderelationer

Af Morten Suhr Hansen

I december 2016 lancerede den danske serie-iværksætter Morten Strunge et helt nyt onlinebaseret vin-koncept i samarbejde med top-kokken Thomas Hermann. Navnet på det nye site er winefamly.com, og her kan vinglade danskere købe gode flasker rene indkøbspriser.
Eneste betingelse er, man køber et abonnement til 75 kroner om måneden.

Læs mere Abonnement er vejen til stærke kunderelationer

//tirsdag d. 29.08.17

Surprise! Få en oplevelse leveret direkte til din hoveddør

Af Claus Wamsler-Nielsen og Julie Schandorph

Surprise boks er et relativt nyt fænomen indenfor abonnementsverden, men det er samtidig et hurtigt voksende marked – og med god grund. En surprise boks er en boks, der leveres hver måned med indhold indenfor et bestemt tema. Man har derfor mulighed for at dyrke sin passion hver måned og endda som en oplevelse.

Læs mere Surprise! Få en oplevelse leveret direkte til din hoveddør