fbpx
Viden
//mandag d. 3.06.19

Sådan kommer du hurtigt i gang med Customer Lifetime Value

Af Peter Jakobsen

Alle abonnementsvirksomheder har fokus på kundens samlede livstidsværdi. Eller som det ofte kaldes: Customer Lifetime Value (CLV). Optimering af CLV er nemlig en vigtig forudsætning for at opnå en bæredygtig vækst. 

CLV bruges blandt andet til at bestemme, hvor meget det må koste at erhverve en ny kunde og bruges samtidig til at forudsige abonnementsvirksomhedens værdi og fremtidige indtjening. Af denne grund bliver CLV ofte anset som abonnementsvirksomhedens vigtigste nøgletal. Derfor er det et nøgletal, som din virksomhed bør have kendskab til og løbende overvåge. 

Læs mere Sådan kommer du hurtigt i gang med Customer Lifetime Value
//tirsdag d. 21.05.19

Er abonnementsforretninger bedre for klimaet?

Af Morten Suhr Hansen

Danmark har lige været til valg. Ikke bare én gang, men indenfor kort tid, har vi danskere været til stemmeurnerne to gange. Først skulle vi vælge 14 danske repræsentanter til EU-Parlamentet, og på selve Grundlovsdag skulle vi beslutte, hvilke 179 ambitiøse og ansvarlige lovgivere Folketinget skulle fyldes op med. To spændende valg, hvor danskerne via stemmesedlen havde mulighed for at tilkendegive den retning, som de gerne ser for både Danmark og Europa de kommende år. 

Ét spørgsmål syntes for alvor at optage mange vælgere. Det er spørgsmålet om, hvad vi skal gøre ved de voldsomme klimaforandringer, som rammer hele Jorden i disse år. Ikke mindst de unge vælgere er voldsomt optaget af klimaspørgsmålet, men deres bekymring ser ud til at smitte alle vælgerne, og partierne havde derfor travlt med at markere sig kraftigt på dette felt. 

Læs mere Er abonnementsforretninger bedre for klimaet?
//tirsdag d. 21.05.19

Hvordan tiltrækker du Millennials?

Subscrybe Morgenbriefing #1, torsdag d. 13. juni

Kære venner

Abonnementsrevolutionen er for alvor over os, og hver eneste dag stiller forbrugere højere og højere krav til tilgængelighed, personalisering og fleksibilitet. Disse krav er i høj grad drevet af yngre generationer, hvor Millennials (født 1980-1995) er den mest fremtrædende. Millennials rundede i 2018 1,15 mio. mennesker i Danmark – og har dermed vokset sig lige så store som Generation X og Baby Boomers. Millennials’ forbrug stiger med 15% over de næste tre år – og allerede fra 2020 er de dén generation med størst købekraft.

Læs mere Hvordan tiltrækker du Millennials?
//mandag d. 6.05.19

Danmarks største bilforhandler lancerer nyt abonnementskoncept

Loyale kunder er en mangelvare i mange virksomheder – også når det gælder den forhandler, hvor man har købt sin bil. Danmarks største bilforhandler, Ejner Hessel, ønsker derfor at skabe flere loyale kunder og har derfor netop lanceret en attraktiv abonnementsmodel, der skal belønne loyale kunder med masser af gode fordele. 

Hessel Plus hedder det nye abonnementskoncept, som er lanceret i samarbejde med Subscrybe, der har specialiseret sig i innovation og implementering af abonnementsbaserede forretningskoncepter. 

Læs mere Danmarks største bilforhandler lancerer nyt abonnementskoncept
//tirsdag d. 30.04.19

Send løverne i abonnementsskole

Af Peter Jakobsen

Abonnementsvirksomheder værdiansættes typisk tre til fire gange højere end andre typer af virksomheder og vokser, ifølge en analyse fra Zuora, ca. seks gange hurtigere end de 100 største virksomheder i USA. Alligevel har de kendte investorer i det populære TV-show, Løvens Hule på DR1, flere gange stillet sig kritiske overfor de iværksættere, der har præsenteret abonnementsforretninger, og det er blevet til meget få investeringer i abonnementskoncepter. I den seneste sæson blev det faktisk kun til én enkelt investering i Surprise Box-konceptet, L’amour Box.

Læs mere Send løverne i abonnementsskole
//tirsdag d. 30.04.19

Guide: Gode råd til at vælge telemarketingbureau anno 2019

Af Mette Rahbek

Over årene har telemarketingbranchen erhvervet sig et blakket ry. Mange associerer de klassiske callcentrene med larmende, energiske unge mennesker, der med en energidrik i den ene hånd er ved at oversælge med den anden. Tilmed har branchen lidt under manglende troværdighed, hvor forbrugerombudsmanden allersenest har haft fat i Telenor, 3, Telia og TDC.

Teleselskaberne har ifølge forbrugerombudsmanden benyttet sig af ukorrekte oplysninger på leads købt af forskellige leadbureauer. Med 400 forbrugerklager, og 160 af disse politianmeldte, er sagen en af de hidtil største herhjemme i branchen.

Læs mere Guide: Gode råd til at vælge telemarketingbureau anno 2019
//tirsdag d. 16.04.19

Matas satser på abonnement

Af Morten Suhr Hansen

Matas-koncernen har netop introduceret en abonnementsløsning, der giver kunderne helt nye muligheder for at få individuelt skræddersyede abonnementer på en række produkter. Satsningen på abonnementsløsninger følger kort tid efter åbningen af Matas’ nye butikskoncept Matas Life, og det er et af flere tiltag for at forny Matas og skabe bedre kundeoplevelser.

“Vi kan se, at der er en stor efterspørgsel efter convenience-koncepter, der gør hverdagen nemmere og billigere for travle familier. Det er baggrunden for, at vi nu på Matas.dk tilbyder vores kunder at sætte udvalgte produkter i abonnement”, siger Brian Andersen, direktør for e-commerce hos Matas.

Læs mere Matas satser på abonnement
//fredag d. 12.04.19

SUB:POD #9 – Housewarming

Af Jonas Juul Jeppesen & Julie Maria Schandorph

Fredag d. 29. marts holdte Subscrybe housewarming og fredagsbar, hvor en masse glade, festlige kunder og venner kom på besøg. I den forbindelse havde vi fornøjelsen af at have Claus Wamsler-Nielsen fra Mofibo og Martin Hugger Larsen fra NightPay på besøg, som kom og fortalte om deres to spændende abonnementskoncepter.

Mofibo er en abonnementstjeneste, der tilbyder streaming af e-bøger og lydbøger på tablets eller smartphones. Tilbage i 2016 blev Mofibo opkøbt af den svenske bogstreaming-tjeneste, Storytel, for et trecifret millionbeløb. Mofibo er i høj grad lykkedes med at personalisere og optimere indhold til brugerne på baggrund af data og adfærdsalgoritmer for at skabe en bedre brugeroplevelse.

Læs mere SUB:POD #9 – Housewarming
//torsdag d. 4.04.19

Apple-as-a-Service. Er teknologi-giganten kommet på nye tanker?

Af Morten Suhr Hansen

Ved et storstilet event den 25. marts 2019 i Apple’s hovedkontor i Cupertino, Californien, løftede topchef, Tim Cook, vanen tro sløret for en række af de nyheder, som Apple-entusiaster og resten af verden kan forvente sig fra verdens førende teknologi-producent. Men for en gangs skyld var fokus ikke på en ny udgave af iPhone eller Apple Watch eller én af de mange andre produkter fra Apple. 

I stedet viste det velbesøgte event, at Apple nu for alvor er ved at transformere sig som virksomhed fra at levere produkter til at udbyde tjenester (kaldet ”services” i Apples egen terminologi). Ikke i form af gratis services, men i form af betalte abonnementstjenester, der i fremtiden skal koble Apple’s kunder meget tættere til virksomheden og for alvor tage kampen op mod andre teknologi-giganter som Amazon, Netflix og Spotify. 

Læs mere Apple-as-a-Service. Er teknologi-giganten kommet på nye tanker?
//tirsdag d. 26.03.19

3 nye abonnementskoncepter i Danmark

Af Julie Maria Schandorph

Abonnementsverden står aldrig stille. Der er altid nye spændende koncepter, som ser dagens lys. Dette er den tredje artikel i serien ”3 nye abonnementskoncepter i Danmark” og endnu engang har vi samlet en række forskellige abonnementsvirksomheder, som både er nytænkende og inspirerende.  og endnu engang har vi samlet en række forskellige abonnementsvirksomheder, som både er nytænkende og inspirerende. 

Little House – den bedste start på livet med en masse sjove oplevelser

Little House er et nyt medlemskoncept for voksne på barsel. Visionen for Little House har været at skabe et ’second home’, hvor det er hyggeligt og hjemmeligt at tage hen, når man er på barsel.

Læs mere 3 nye abonnementskoncepter i Danmark