fbpx
Viden
//onsdag d. 3.11.21

Customer Retention – Kernen i en sund abonnementsforretning

Denne artikel introducerer dig for en af de vigtigste bekymringer for en abonnementsvirksomhed: Hvordan man fastholder sine abonnenter, når man har solgt dem et abonnement. Abonnementsvirksomheder som har succes med at fastholde deres abonnenter ved at engagere dem med deres produkt og ved at opbygge loyalitet, er (med længder) de mest succesfulde.

Læs mere Customer Retention – Kernen i en sund abonnementsforretning

//mandag d. 25.10.21

Et hysterisk fokus på kunderne og en helt ny forretningsmodel gjorde Salesforce til et af verdens største softwareselskaber

SUBSCRIPTION POV #15

Af Morten Suhr Hansen 

Ofte går snakken blandt os abonnementsnørder om, hvem der er de mest succesfulde abonnementsforretninger, og hvem der egentlig er ansvarlig for at have sat den massive abonnementsbevægelse i bevægelse. Netflix nævnes ofte som en kandidat, både blandt pionérerne og som den mest succesfulde. Andre kandidater er Spotify og Amazon.

(Læs historien om, hvordan Netflix egentlig blev en abonnementsforretning her)

Læs mere Et hysterisk fokus på kunderne og en helt ny forretningsmodel gjorde Salesforce til et af verdens største softwareselskaber

//fredag d. 22.10.21

The Subscription Evolution – Fra bindingsperioder til design thinking

Abonnementer er kommet langt, siden det første avis-abonnement kom til live i det 17. århundrede. Faktisk var abonnementer i mange år synonyme med aviser, bøger og magasiner, da næsten ingen andre industrier gjorde brug af forretningsmodellen. Dette er et overblik over de tre paradigmer indenfor subscription, som viser den fantastiske udvikling som abonnementsmodellen er gennemgået, særligt i løbet af de sidste 30 år.

Læs mere The Subscription Evolution – Fra bindingsperioder til design thinking

//mandag d. 11.10.21

Hvorfor har verden brug for endnu en bog om den store abonnementsbevægelse?

SUBSCRIPTION POV #14

Af Morten Suhr Hansen

Indrømmet, jeg har stort set så lang tid jeg kan huske tilbage været bidt af bogens og litteraturens verden. Stakkevis af bøger, både skønlitteratur og faglitteratur, har formet min viden og lært mig stort set alt. Derfor er det også helt naturligt, at jeg selv altid har haft drømmen og ambitionen om at skrive bøger.

I 2014 udkom min første bog, ’How To Build a Subscription Business’. En bog, som jeg opdaterede og udgav i en 2. udgave i 2018. Her, den 24. september i år har jeg så sendt min nyeste bog på gaden. ’The Subscription Movement And How to Succeed In It’, er titlen på bogen, som både er en opfølger til den første bog og samtidig sin helt egen udgivelse.

Læs mere Hvorfor har verden brug for endnu en bog om den store abonnementsbevægelse?

//tirsdag d. 21.09.21

Norge er en abonnementsstormagt i vækst

SUBSCRIPTION POV #13

Af Morten Suhr Hansen

De seneste uger har jeg arbejdet fra vores norske kontor i Oslo. Tilbage i 2018 startede vi Subscrybe op i Norge, og siden da er kontoret vokset og består nu af fire stærke konsulenter, som arbejder tæt sammen med konsulenterne i Danmark om at hjælpe større Skandinaviske virksomheder med at få succes indenfor abonnementsbevægelsen.

Under coronakrisen var samarbejdet begrænset til det virtuelle rum. Derfor har genåbningen i både Danmark og Norge været en kærkommen lejlighed for mig til at placere mig i Norge i en længere periode og arbejde tæt sammen med mine norske kollegaer om spændende projekter. Samtidig har det givet mig lejlighed til at komme tættere på Norge som abonnementsnation. Og det har været en spændende oplevelse, for der er ingen tvivl om, at den abonnementsbaserede forretningsmodel står særdeles stærkt i Norge. Nordmændene elsker deres abonnementer – simpelthen.

Læs mere Norge er en abonnementsstormagt i vækst

//tirsdag d. 14.09.21

Kom til vores bogreception, fredag d. 24 september 2021 og modtag The Subscription Business and How To Succeed In It!

Du kan stadig nå at tilmelde dig vores fredagsbar, d. 24 september 2021! Her vil vi fejre Subscrybes 10 års jubilæum og fremvise en spritny bog!

Arrangementet indledes med et fagligt oplæg i forbindelse med vores nye bogudgivelse ’The Subscription Movement and How to Succeed In It’, skrevet af Morten Suhr Hansen, adm. direktør og partner i Subscrybe. Morten Suhr Hansen og direktør og partner Jonas Juul Jeppesen vil samtale om bogen sammen med to nye og spændende abonnements-startups: PARK Styling og Mesterlære.

PROGRAMMET

15.00-16.00 Velkomst og mingling
16.00-16.45 Oplæg i forbindelse med udgivelsen af ’The Subscription Movement and How to Succeed In It’. Mød to spændende og ambitiøse abonnements-startups: PARK Styling og Mesterlære.
16.45-18.30 Mingling, hygge og drinks
18.30-19.30 Mad til de sultne
19:30-22:00 Hyggen fortsætter

Du tilmelder dig vores fredagsbar her 

//onsdag d. 25.08.21

Lær af nogle af verdens mest succesfulde abonnementsvirksomheder

Subscription poV #12

Af Morten Suhr Hansen

I disse dage er jeg ved at lægge allersidste hånd på en helt ny bog, som udkommer til september. ’The Subscription Movement and How to Succeed In It’ er titlen på bogen, som er en opfølger til ‘How to build a subscription business’, der udkom første gang i 2014 og i en anden udgave i 2019.

Hvorfor nu en ny bog om den store abonnementsbevægelse, der i disse år ruller ind over lande og brancher? Fordi udviklingen går rasende stærkt, og vi har en oplevelse af, at der stort set ikke er en virksomhed i disse år, som ikke tænker over, hvordan de kan styrke relationen til deres kunder og bygge faste, løbende indtægtsstrømme. Hvad der ligger bag den udvikling, forsøger jeg at komme med nogle bud på i den nye bog.

Læs mere Lær af nogle af verdens mest succesfulde abonnementsvirksomheder

//mandag d. 19.07.21

Hvor kan man finne den perfekte mobilitetsløsning?

Subscription poV #11

Af Morten Suhr Hansen

I skrivende stund sidder jeg på bagsædet af en bil på vej gennem de østrigske alper på vej til vores feriested i Toscana. For et par år siden havde der ikke været grund til at indlede en artikel med sådan en trivialitet. Men lige nu er Europa på vej til at åbne op igen efter 15 måneders nedlukning på grund af en pandemi. Der er masser af biler på vejene igen, og sådan var det også i Danmark op til ferien. Efter en lang nedlukning og masser af hjemmearbejde, så har vi fået vores mobilitet tilbage. Vi bevæger os igen på tværs af byer og landsdele, når vi skal frem til arbejde eller private aftaler.

Læs mere Hvor kan man finne den perfekte mobilitetsløsning?

//torsdag d. 8.04.21

Hvad vil du gerne overraskes med næste måned?

Subscription poV #10

Af Morten Suhr Hansen

Hver måned får flere end 80.000 danske kvinder en lille ekstra forkælelse i hverdagen, når de modtager den månedlige abonnementsleverance fra firmaet Goodiebox. Hver måned får abonnenterne nemlig en boks med lækre beauty-produkter. Vel at mærke, forskellige produkter fra måned til måned og altid til en samlet værdi, der langt overstiger de 199 kroner, som en Goodiebox koster.

Hos Goodiebox abonnerer man altså på en bestemt type af produkter. Men man abonnerer også på langt mere end dét. Man abonnerer på overraskelsen og på forkælelsen. Man abonnerer på den lille ekstra glæde i hverdagen. ’Unboxing happiness’, kalder Goodiebox selv den oplevelse som de leverer til deres medlemmer.

Læs mere Hvad vil du gerne overraskes med næste måned?

//onsdag d. 24.02.21

Abonnementsbevægelsen ruller. Bare ikke ind over møbelbranchen

SUBSCRIPTION POV #9

Af Morten Suhr Hansen

Danskernes lyst til at abonnere er stigende. Det viser den store skandinaviske abonnementsundersøgelse, som vi gennemførte i december 2020. Danske husstande har i gennemsnit 17 abonnementer på alt lige fra streaming-abonnementer til måltidskasser til briller og kontaktlinser.

Samtidig tror de fleste danskere, at de i fremtiden vil have endnu flere abonnementer, og det hænger bl.a. sammen med en stigende lyst til at leje fremfor at eje. Abonnement er med andre ord ikke kun forbeholdt hurtigt omsættelige produkter som fødevarer og aviser. Vi vil også i stigende grad abonnere på langvarige forbrugsgoder som eksempelvis biler og elektronik.

Det er ikke mindst de unge forbrugere, dem under 40 år, som sætter pris på den fleksibilitet, der ligger i abonnementet fremfor ejerskabet.

Læs mere Abonnementsbevægelsen ruller. Bare ikke ind over møbelbranchen