Viden
//mandag d. 28.03.22

Christian Eriksen får comeback i Parken, med titusindvis af abonnenter på lægterne!

Subscription POV #25

Af Morten Suhr Hansen

Tirsdag den 29. marts 2022 er en skelsættende dato i nyere dansk fodboldhistorie. Det er datoen for Christian Eriksens comeback til Parken i den røde landsholdstrøje – 262 dage efter den skæbnesvangre juni-aften under EM, hvor Eriksens hjerte, og hele nationens hjerte stoppede med at slå.

Heldigvis endte det lykkeligt. Eriksens karriere kom tilbage på skinner med skiftet tilbage til Premier League og Brentford. Nu er Eriksens comeback til landsholdet også en realitet. Nu kan Hjulmands forberedelser frem imod vinterens VM i Qatar for alvor begynde.

Læs mere Christian Eriksen får comeback i Parken, med titusindvis af abonnenter på lægterne!

//mandag d. 14.03.22

At bekæmpe ‘churn’ er noget nær det vigtigste for en abonnementsforretning! Hvorfor er det så svært?

Subscription POV #24

Af Morten Suhr Hansen

Denne artikel begynder med verdens mindste nyhed! Når du driver en abonnementsforretning, så er en af de allervigtigste discipliner at bekæmpe ’churn’. Churn er, når dine aktive abonnenter vælger at opsige deres abonnement og forlader din forretning. Churn er med andre ord, den faktor, der udfordrer din abonnementsforretning og bremser den vækst, der ellers kommer via dit salg af nye abonnementer. Så forskellen mellem høj og lav churn er dét, der i højest grad påvirker, om du driver en sund eller en usund abonnementsforretning.

Læs mere At bekæmpe ‘churn’ er noget nær det vigtigste for en abonnementsforretning! Hvorfor er det så svært?

//tirsdag d. 1.03.22

Frihed fra ejerskab. Snart vil vi alle abonnere på briller, cykler og vaskemaskiner.

Subscription POV #23

Af Morten Suhr Hansen

Tillad mig at begynde denne artikel med en stærkt personlig vinkel. Jeg vil nemlig fortælle om mit helt eget private abonnement på briller. For det indeholder nogle meget interessante perspektiver på, hvordan vi kommer til at købe vores langvarige forbrugsvarer i fremtiden. Eller købe er måske så meget sagt, for vi kommer i langt højere grad til at abonnere på adgangen til dem, end vi rent faktisk kommer til at købe dem.

Læs mere Frihed fra ejerskab. Snart vil vi alle abonnere på briller, cykler og vaskemaskiner.

//tirsdag d. 15.02.22

Den globale abonnementsøkonomi vokser med 335 milliarder kroner i 2022

Subscription POV #22

Af Morten Suhr Hansen

Abonnementsbevægelsen ruller og corona-pandemien har givet abonnements-virksomheder verden over et yderligere skub. Sådan lyder den almindelige antagelse blandt alle os, der dagligt beskæftiger os med abonnementer. Men hvor stor er den samlede abonnementsøkonomi egentlig? Og hvor meget vækster den totalt set? Det giver den amerikanske analysevirksomhed Juniper Research et stærkt bud på i deres omfattende årlige analyse ’Subscription Economy: Future strategies & market forecasts 2022-2026’.

Læs mere Den globale abonnementsøkonomi vokser med 335 milliarder kroner i 2022

//fredag d. 11.02.22

Bagom The New York Times store succes

Af Morten Suhr Hansen

I de sidste par år har The New York Times rapporteret vækst kvartal for kvartal og år efter år. Derved er de en af de største succeshistorier i avisindustrien, når det kommer til digital tranformation. Så lad os tage et kig bag virksomhedens store succes og kigge dybere ned i de processer, der har sikret dem succes. New York Times’ digitale transformation startede tilbage i 2011, da avisen lancerede sin første betalingsmur på nytimes.com og altså derfra begyndte at sælge digitale abonnementer.

Læs mere Bagom The New York Times store succes

//tirsdag d. 1.02.22

Subscription Talks: Gamification

Subscription Talks #2 – Gamification

Introduktion

Vi satte os ned for at få en snak om Gamification, som er et vigtigt og sjovt redskab, som man kan anvende for at holde sine kunder engagerede og loyale.

I dag skal vi tale med Per Dahlberg fra lydbogstjenesten Mofibo og Nicolai Aakrog fra Leadfamly, som har hjulpet Per og Mofibo med at integrere Gamification elementer i deres app.

Læs mere Subscription Talks: Gamification

//tirsdag d. 1.02.22

Microsoft køber spilgigant for 450 milliarder! Nu starter kampen om at blive ’Netflix of gaming’

Subscription POV #22

Af Morten Suhr Hansen

68,7 milliarder dollars. Svarende til 450 milliarder danske kroner. Det er prisen, når Microsoft overtager én af verdens absolutte giganter indenfor online gaming, nemlig Activision Blizzard, der står bag store spilsuccesser som ’Call of Duty’, ’World of Warcraft’, Overwatch og ’Candy Crush’. Erhvervelsen af Activision Blizzard er med længder det største opkøb Microsoft nogensinde har foretaget.

Læs mere Microsoft køber spilgigant for 450 milliarder! Nu starter kampen om at blive ’Netflix of gaming’

//mandag d. 31.01.22

Subscription Talks: Champagnekassen

Subscription Talks #1

Introduktion:
Champagnekassen er skabt af ægteparret Dinna og Michael Arbo fra Champagne For Alle. Michael er passioneret champagne-nørd og Dinna har skabt et helt unikt community omkring deres champagne-abonnement, der har til formål at udbrede kendskabet og kærligheden til champagne.

Læs mere Subscription Talks: Champagnekassen

//tirsdag d. 18.01.22

Bag om ‘Freemium’. Derfor virker det at give dele af dit produkt væk helt gratis!

SUBSCRIPTION POV #21

Af Morten Suhr Hansen

De seneste 10 år, er begrebet og modellen ’Freemium’ blevet en fast del af vores abonnementsbaserede ordforråd. En lang række af de mest succesfulde abonnementsvirksomheder er nemlig kendetegnet ved at anvende denne særlige forretningsmodel, der handler om at give kunderne dele af produktet helt gratis, for så over tid at konvertere, i hvert fald en del af kunderne, til et betalt abonnement.

Læs mere Bag om ‘Freemium’. Derfor virker det at give dele af dit produkt væk helt gratis!